Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TRÅDLØST NETTVERK

Anbefalte innlegg

Heisann!

Først og fremst, takk til hw.no for bra og seriøs side!

Jeg skal flytte inn i en bygård i tigerstaden. Har bestild Echo (8mbit) fra NextGenTel. Vi er 3 leiligheter på samme plan som skal dele denne linja. Jeg skal nå bestille alt av utstyr. Bestemt meg for å kjøre 100% 3com (Trådløst - 11g). Så kommer spørsmålene:

1. Noen som vet hva som følger med av router o.l fra NGT? Kan jeg i så fall bytte ut den routeren fra NGT med en 3com router(trådløs)?

2.Jeg vil ikke ha den trådløse routeren de prøvde å selge meg fra NGT. Så derfor vil jeg antageligvis få en vanlig router (ikke trådløs)(se 1). Hvis jeg ikke kan bytte ut denne med en ny 3com router. Kjøper jeg da et trådløst akksesspunkt fra 3com? Eller hva er alternativene?

3. Hvis det viser seg at den ene routeren/aksesspunktet ikke klarer å dekke hele etasjen. Kan man da kjøpe flere aksesspunkter og koble på der dekningen er dårlig? Må man da ha en switch mellom hvor man kobler på alle aksesspunktene med ledning (TP kabel) eller får man disse trådløst også. (Forlenger signalene trådløst)? Har hørt om forsterkere. Hvordan fungerer disse?

4. Noen som har testet (3com)11g usb sticken vs. 11g PCI kortet til 3com. Hva fungerer best?

5. Vi snakker 3-4 veggers avstand i enkelte tilfeller. Innendørs areal på ca 350 kvadrat i U form (bakgård i mellom). Jeg ser det står 100 meters dekning på spesifikasjonene. Antar at dette er noe overdrevet. Noen som har erfaring med 3com sin dekning i liknende tilfelle?

6. Er det slik at hvis dekningen blir dårligere, så bli også båndbredden lavere? Hvordan vil det være å kjøre 8 mbit linje trådløst? Tar gjerne imot synspunkter og forslag!

Setter stor pris seriøse svar, erfaringer og forslag!

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Noen som vet hva som følger med av router o.l fra NGT? Kan jeg i så fall bytte ut den routeren fra NGT med en 3com router(trådløs)?

2.Jeg vil ikke ha den trådløse routeren de prøvde å selge meg fra NGT. Så derfor vil jeg antageligvis få en vanlig router (ikke trådløs)(se 1). Hvis jeg ikke kan bytte ut denne med en ny 3com router. Kjøper jeg da et trådløst akksesspunkt fra 3com? Eller hva er alternativene?

Den reneste løsningen er og kjøpe et aksesspunkt uten routerfunksjon, du kan _ikke_ bytte ut NGT sin router.

Lenke til kommentar
Den reneste løsningen er og kjøpe et aksesspunkt uten routerfunksjon, du kan _ikke_ bytte ut NGT sin router.

Feil feil feil.....Draytek 2500we med innebygd adsl modem kan erstatte NGT sin router(selger disse på jobb),det funker utmerket.Eneste du må gjøre er å få tak i bruker navnet ditt fra NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...