The_Lobster Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei! Trenger en vifte for min Pentium 4 2.4Ghz 800mhz fsb. Nå er det en boxed vifte på. Skulle gjerne overklokke til kanskje 2.6 eller 2.8 senere, men ikke noe sånn fantastisk. Vil ha den så stille som mulig, samtidig som den kjøler godt... Tenkte på den Mist Black Silence på microplex. Men hadde egentlig vært best om vifta ble kjøpt fra PSData eller Komplett, da jeg kjøper varer fra en av de butikkene nå uansett, så jeg kunne få det på samme frakt. (har dessverre aaaltfor lite peng... ) Noen å anbefale? Mvh, Joachim Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg ville ganske utvilsomt valgt Zalman CNPS7000-Cu eller -AlCu. De er veldig stillegående, og til den prisen er det vanskelig å finne noen som kan konkurrere med dem. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Problemet er at komplett ikke oppgir støynivå på kjølere, så det er vanskelig å finne ut hva som støyer minst. PSData's kjølerutvalg var heller dårlig. Jeg vil derfor anbefale Mist Frostbite fra microplex. Den er verdt både prisen og de ekstra fraktkostnadene. Holder min xp2400+ under 40 grader selv på full load. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg anbefaler swiftech mcx478v. Denne er veldig god, og blant de beste. Til vifte kan du velge en 92mm siden kjøleren støtter dette. Da får du litt mer luft og litt mindre støy. Det optimale vil være å kjøpe en 80mm-120mm adapter og bruke f.eks en papst 120mm vifte som er mye mer stillegående og samtidig gir bedre kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå