Daniel Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Borte! Endret 11. mai 2005 av nerdVANNA Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ganske enkelt egentlig. Du må bare justere bingofjæra.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Trur du trenger å utdype litt hva du mener med klokke modemet? Er det ADSL modem? Vanlig modem (analogt)? Tror det finnes programmer som kan komprimere dataene slik at det får raskere å laste ned, men jeg har ikke prøvd noen slike på vanlig internett forbindelse. Og kanskje må ISP din ha det tilgjenglig i sitt nett for at det skal fungere. Telenor Mobil kjørte noe slikt på mobilt internett men det var fra server og ikke fra klient mvh JanEirik Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Overjuster katalysatorhodet slik at inkomplinatoren tar fangarmsprinsipp og predikativsbalansatoren ikke faller ut i ordinatoritiv. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du kan få kjøpe en gammel racer av meg. Det er et overklokkingsvidunder. 14.4kbit modem, mye bedre enn alskens billigrask man får kjøpt nå for tiden. Lenke til kommentar
eught Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Vel, jeg kjenner en fyr i england som "uncappet" kabelmodemet sitt, dvs at han fjernet den begrensingen ISP'en hadde lagt inn slik at han fikk mye høyere hastighet. Men dette er risikabelt, ettersom man har stor sjanse for å bli oppdaget. Om dette er mulig i Norge (tenker da på Telenor Avidi og UPC som leverer kabel) vet jeg ikke, og jeg vet heller ikke hvordan han gjorde det. Kanskje med firmware-flash eller noe sånt. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hm... lukter kanskje litt useriøs post, men du kan jo få et seriøst svar. Å klokke modemet i seg selv er (så vidt jeg vet) ikke mulig. Er du heldig kan du kanskje få flashet modemet til en nyere firmware versjon som støtter høyere hastigheter. Ellers har Online et godt produkt. Det er Ericsson WebOnAir, som er en lokal "proxy" som (etter dine instillinger) komprimerer og stripper vekk unødvendig fjas før data blir sendt til deg. For å kunne laste ned WebOnAir må du være Online kunde (med litt flaks holder det med frisurf). Brukte det selv når jeg satt med 56K modem, og bruker det fremdeles når jeg er på tur og må surfe via mobiltelefonen. Godtar du litt redusert bildekvalitet vil du oppleve en hastighetsøkning på ca 4 ganger. (Dvs. at du mottar bare 1/4 av den vanlige datamengden pga. komprimeringen.) Kombiner gjerne med Opera som nettleser - der kan du raskt skru av og på nedlasting av bilder, javascript ++ (dessuten slipper du plagsomme popupvinduer som også tar tid å laste ned. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Snakker du om gode, gamle analoge modem? Må ikke begge endene være klokket da? Har et US robotics 26 kb som jeg fikk opp i 88 kilobyte/s (nedlastingen fucka). Hadde det stabilt lenge mot en kamerats 56 KB modem (alt hikk bra) på 33 baud... dette var ikke klokket. men det luktet bokstavelig talt svidd... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Noen som vet åssen jeg kan klokke modemet mitt? http://www.pcmag.com/article2/0,4149,75821,00.asp Der finner du en test div modemboostere osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå