jrz Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 jeg har følgende i fil.htm <style> foo.bar { color: #666; } </style> det som er inni style varierer. Jeg vil ta bort hele style delen, med alt som er inni. Tenkte meg en preg_replace. men er usikker på hvordan jeg kan formulere regexpen til å ta med wildcards? Om det er det jeg må.. Noen som vet ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 du kan prøve noe slikt (hofteskyting): $stripped_html = preg_replace("|<script>[^<]*</script>|s", "", $html ); Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du kan også bruke: $variabel = eregi_replace("^<style>(.*)</style>$", "", $html); Lenke til kommentar
jrz Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 ingen av de virket. <? # fjerne styles fra en .htm fil. # Specify the file $file = "linker.htm"; # File opener $handle = fopen($file, "r"); # Read File into a var $content = fread($handle, filesize($file)); # Close file fclose($handle); unlink($file); # Remove shit # virker ikke: $content = preg_replace("/(<style>(.*)<\/style>)/im", "", $content); # virker ikke: $content = preg_replace("|<script>[^<]*<\/script>|s", "", $content ); # virker ikke: $content = eregi_replace("^<style>(.*)</style>$", "", $content); # Write the new file $handle2 = fopen($file, "a"); fwrite($handle2, $content); fclose($handle2); ?> Ingen av forsøkene stripper bort <style>lkfwelkeflkwfk</style> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du må ta bort ^ og $ fra eregi_replace så fungerer det: $content = "Tekst før style <style>lkfwelkeflkwfk</style> Tekst etter style"; echo eregi_replace("<style>(.*)</style>", "", $content)."<br>\n"; Lenke til kommentar
jrz Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 det fungerte bra! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå