Crazy Joe Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Bruker Pinnacle Studio 8 med alle oppdateringer til. Når jeg overfører film til pc via Firewire porten så ser jeg at det blir tap av bilder underoverføringen. Hva skyldes det ? Mener å huske at første gang jeg overførte filmen så var det ingen tap av bilder men grunnet en uheldig omstendighet så måtte jeg slette alt på hardisken min. Derfor så måtte jeg legge inn filmen på nytt og nå ser jeg at det oppstår bilde tap. Hvis noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre for å ungå bilde tap så hadde det vært kjempe fint Mvh Ole Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Tap av bilder? Mener du kvalitet, eller? Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Hey, kul film du hadde laget forresten Når det det gjelder tap av bilde så mener jeg under prossesen av å overføre film til pc så har du et lite vindu som forhåndsviser filmen og under så står det antall tapte bilder under overføringen. Mvh Ole Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hey, kul film du hadde laget forresten Når det det gjelder tap av bilde så mener jeg under prossesen av å overføre film til pc så har du et lite vindu som forhåndsviser filmen og under så står det antall tapte bilder under overføringen. Mvh Ole Heh, takk! Når det gjelder spørsmålet ditt, vil jeg gjerne ha noen opplysninger. Kameraet ditt Hvilken Studio 8 versjon du har Spesifikasjoner på PC'en din Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Når det gjelder video kameraet mitt så ser du bare på signaturen min i bunnen av meldingen min. Pinnacle studio 8 versjon : 8.10.4.0 Når det kommer til pc spec min så går du bare inn på profilen min og maskinvare status. Sånn i mellom tiden,, hvordan legger man inn pkt i filmen slik at man kan lage en meny knapp som bringer deg til det pkt i filmen ? Mvh Ole edit -->Fant ut hvordan man lagde kapitler ... Endret 8. februar 2004 av Crazy Joe Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Når det gjelder video kameraet mitt så ser du bare på signaturen min i bunnen av meldingen min. Pinnacle studio 8 versjon : 8.10.4.0 Når det kommer til pc spec min så går du bare inn på profilen min og maskinvare status. Sånn i mellom tiden,, hvordan legger man inn pkt i filmen slik at man kan lage en meny knapp som bringer deg til det pkt i filmen ? Mvh Ole edit -->Fant ut hvordan man lagde kapitler ... Heh, der ser du hvor lat jeg er! Uansett, dine spesikasjoner bør holde så du synger, og kameraet, samt versjonen av Studio 8 er det heller ikke noe å si på! Hmm, snodige saker! Skjer dette hver eneste gang du spiller inn? Prøvd å evt. avinstallere hele Studio 8? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Etter det jeg skjønner så er det dropped frames du får. Dette skyldes at HD ikke klarer å lese fort nok. Prøv å kjør defragmentering på disken din. Dette kan hjelpe. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 ah kansje det kan være en årsak, men pinnacle tester jo lese og skrive hastigheten til hardiske og den fant ingenting å klage på ? Mvh Ole Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Virker capture uten problemer med Windows Movie Maker ? Lagrer du videoem på annen disk en system/programvare disken ? Er DMA aktivert (XP kan skru den av automatisk etter harddisk problemer..) ? Skrudd av antivirus, screensaver og annet unødvendig ? Anbefaler capture med Scenalyzer i stedet for den innebygde funksjonen. Du får da mange mindre filer som er letter å holde styr på. Du kan jo prøve og se om problemet fortsatt er der med det programmet. http://www.scenalyzer.com/ Lykke til ! Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 takk for program tipset... skal prøve det på andre filmer jeg skal legge inn på pc. Har skrudd av det som går ann og skru av men skal skjekke det med dma Mvh Ole Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Virker capture uten problemer med Windows Movie Maker ?Lagrer du videoem på annen disk en system/programvare disken ? Er DMA aktivert (XP kan skru den av automatisk etter harddisk problemer..) ? Skrudd av antivirus, screensaver og annet unødvendig ? Anbefaler capture med Scenalyzer i stedet for den innebygde funksjonen. Du får da mange mindre filer som er letter å holde styr på. Du kan jo prøve og se om problemet fortsatt er der med det programmet. http://www.scenalyzer.com/ Lykke til ! Har samme problemet Kan du si meg hvor jeg skrur DMA-en? Hvet hvor det er i Win 98, men har skifta til XP Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 DMA sjekker du på kontroll panel/system/enhetsbehandling/IDE ATA kontrollere/egenskaper/avanserte innstillinger Sjekk at gjeldende overføringsmodus er Ultra DMA. Hvis du har hatt systemproblemer så kan det hende at du må lure XP til å aktivere DMA igjen ved å gjøre som foreslått her: http://dvdxcopy.afterdawn.com/thread_view.cfm/20775 Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg hadde Millenium, da tapte jeg mange bilder da Men nå har jeg bytta til XP og har ikke tapt et eneste bilde enda Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det noen som vet hvordan man sjekker hvor rask harddsiken? Er det noe program man kan laste ned eller kan man finne ut dette i kontrolpanelet? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det noen som vet hvordan man sjekker hvor rask harddsiken?Er det noe program man kan laste ned eller kan man finne ut dette i kontrolpanelet? HDtach funker ganske bra til dette... søk på google.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Problemet kan også oppstå hvis du ikke har lagt inn chipset- driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå