Gå til innhold

Tapte bilder under overføring til pc ?

Anbefalte innlegg

Bruker Pinnacle Studio 8 med alle oppdateringer til. Når jeg overfører film til pc via Firewire porten så ser jeg at det blir tap av bilder underoverføringen. Hva skyldes det ?

Mener å huske at første gang jeg overførte filmen så var det ingen tap av bilder men grunnet en uheldig omstendighet så måtte jeg slette alt på hardisken min. Derfor så måtte jeg legge inn filmen på nytt og nå ser jeg at det oppstår bilde tap.

Hvis noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre for å ungå bilde tap så hadde det vært kjempe fint

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, kul film du hadde laget forresten :)

Når det det gjelder tap av bilde så mener jeg under prossesen av å overføre film til pc så har du et lite vindu som forhåndsviser filmen og under så står det antall tapte bilder under overføringen.

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Hey, kul film du hadde laget forresten :)

Når det det gjelder tap av bilde så mener jeg under prossesen av å overføre film til pc så har du et lite vindu som forhåndsviser filmen og under så står det antall tapte bilder under overføringen.

Mvh

Ole

Heh, takk! :cool:

Når det gjelder spørsmålet ditt, vil jeg gjerne ha noen opplysninger.

• Kameraet ditt
  • Hvilken Studio 8 versjon du har
  • Spesifikasjoner på PC'en din

Lenke til kommentar

Når det gjelder video kameraet mitt så ser du bare på signaturen min i bunnen av meldingen min.

Pinnacle studio 8 versjon : 8.10.4.0

Når det kommer til pc spec min så går du bare inn på profilen min og maskinvare status.

Sånn i mellom tiden,, hvordan legger man inn pkt i filmen slik at man kan lage en meny knapp som bringer deg til det pkt i filmen ?

Mvh

Ole

edit -->Fant ut hvordan man lagde kapitler ...

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar
Når det gjelder video kameraet mitt så ser du bare på signaturen min i bunnen av meldingen min.

Pinnacle studio 8 versjon : 8.10.4.0

Når det kommer til pc spec min så går du bare inn på profilen min og maskinvare status.

Sånn i mellom tiden,, hvordan legger man inn pkt i filmen slik at man kan lage en meny knapp som bringer deg til det pkt i filmen ?

Mvh

Ole

edit -->Fant ut hvordan man lagde kapitler ...

Heh, der ser du hvor lat jeg er! :laugh:

Uansett, dine spesikasjoner bør holde så du synger, og kameraet, samt versjonen av Studio 8 er det heller ikke noe å si på!

Hmm, snodige saker! Skjer dette hver eneste gang du spiller inn? Prøvd å evt. avinstallere hele Studio 8?

Lenke til kommentar

Virker capture uten problemer med Windows Movie Maker ?

Lagrer du videoem på annen disk en system/programvare disken ?

Er DMA aktivert (XP kan skru den av automatisk etter harddisk problemer..) ?

Skrudd av antivirus, screensaver og annet unødvendig ?

Anbefaler capture med Scenalyzer i stedet for den innebygde funksjonen. Du får da mange mindre filer som er letter å holde styr på. Du kan jo prøve og se om problemet fortsatt er der med det programmet.

http://www.scenalyzer.com/

Lykke til !

Lenke til kommentar
Virker capture uten problemer med Windows Movie Maker ?

Lagrer du videoem på annen disk en system/programvare disken ?

Er DMA aktivert (XP kan skru den av automatisk etter harddisk problemer..) ?

Skrudd av antivirus, screensaver og annet unødvendig ?

Anbefaler capture med Scenalyzer i stedet for den innebygde funksjonen. Du får da mange mindre filer som er letter å holde styr på. Du kan jo prøve og se om problemet fortsatt er der med det programmet.

http://www.scenalyzer.com/

Lykke til !

Har samme problemet

Kan du si meg hvor jeg skrur DMA-en?

Hvet hvor det er i Win 98, men har skifta til XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...