Zvinx Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hallo hallo! Jeg er den stolte eier av et Radeon 9800XT kort fra ASUS, kortet fungerer fint det Men er det noen som vet hvordan du skrur på den såkalte "overdrive" funkjsonen? Den som skal gjøre slik at kortet yter ca 3-5% bedre? Har nyeste Catalyst 4.1, hadde Omega før..... Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Egenskaper - Avansert og så inne på grafikkinnstillinger skal den funksjonen ligge Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 på desktop trykk høyre museknapp, gå på egenskaper/properties, trykk så på innstillinger/settings, så avansert/advanced og så det menyvalget som heter overdrive.... Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Ja, en skulle jo tro det var så enkelt, har jo sett hvordan andre gjør det. Men hos meg mangler det alternativet...! Har som sagt Catalyst 4.1 Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja, en skulle jo tro det var så enkelt, har jo sett hvordan andre gjør det. Men hos meg mangler det alternativet...! Har som sagt Catalyst 4.1 Mangler hos meg å Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Hmm, kanskje de første 9800XT kortene uten Overdrive funksjonen implementert? Vet at flere produsenter av 9600XT har droppet Overdrive for å spare penger. Har ingen direkte løsning på problemet, men send produsenten(e) en mail og spør hvorfor Overdrive funksjonen ikke er der, og evt hvordan det fikses. Lykke til! Endret 8. februar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Hmm, kanskje de første 9800XT kortene uten Overdrive funksjonen implementert? Vet at flere produsenter av 9600XT har droppet Overdrive for å spare penger. Har ingen direkte løsning på problemet, men send produsenten(e) en mail og spør hvorfor Overdrive funksjonen ikke er der, og evt hvordan det fikses. Lykke til! Hmm, snakket med PS data der jeg kjøpte kortet, men de hadde ikke noe fornuftig svar......:-P Kortet er produsert av ASUS, ville nesten tro de ikke hadde "droppet" overdrive.... (jeg vet, elendig formulert) Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Fikk mitt Asus Radeon 9800XT 256MB VIVO i dag. Overdrive funksjonen ser ut til å fungere her. Du har vel installert Asus SmartDoctor? Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Ta en titt her hos xbitlabs De har en artikkel om hvordan du kan finne ut om 9600xt kortet har overdrive eller ikke. Oops. Nå så jeg at det var Asus 9800xt du snakket om. De har sin egen løsning. Som Villmink sier, installér SmartDoctor. Endret 12. februar 2004 av Kavroom Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Innstallerer ikke "Smart" doctor! Det er det mest oppfucka programmet jeg har vært borti! det skal fungere helt fint uten den innstallert....! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hva er det som er så galt med SmartDoctor? Funket fint på min maskin. Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Hva er det som er så galt med SmartDoctor? Funket fint på min maskin. Asus "smart" doctor er noe herk, det gir deg konstant beskjede om at kortet mangler en vifte, eller at voltstyrken osv..! Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Hallo hallo! Ser ikke ut som noen vet:-P Men har bestemt meg for og ikke bry meg..! Har nemelig fått med meg at ATI har valgt og droppe funksjonen pga mange feil.... Så vi for se, kansje kommer de med "overdrive 2" en gang???:-P Takk til alle som svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå