Caliber Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei. Har 2 S-ATA disker og 3 optiske enheter på mitt ic7-max3. De to første optiske enhetene, en dvd-rom og en dvd-brenner, er koblet på ide-kanal 1 som henholdsvis master og slave. Den andre optiske enheten prøver jeg å få koblet til ide-kanal 2 om master, noe jeg ikke har fått til enda. Med en gang jeg prøver å bruke mer enn 2 ide-kanaler samtidig får jeg en melding som sier "verifying DMI-data" rett før windows-startup'en, og lenger kommer jeg ikke. Noen forslag? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Ingen som vet...? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
rlz Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Prøv å sett jumperne til cable select. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 skal prøve å gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Nei, funket ille noe bedre med "cable select", får meldingen uansett. Begynner å bli mildt sagt irritert nå, hva gjør jeg? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 "verifying DMI-data" kommer av Plug and Play systemet til hovedkortet DMI styrer ting som IRQ'er osv. ett sted i bios settupen har du en ting som heter "Reset DMI Config." ellernoe slikt. Sett Yes på denne, og reboot. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror ikke at det er de optiske enhetene som er skyld i dette, men hva f*** vet jeg, ikke sant? Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Tviler på at det er de enhetene som er den direkte årsaken, men, "strange things happen" var noe av det første jeg fant ut av når jeg begynte å rote med disse uforståelige haugene av elektronikk og duppeditter.... Endret 9. februar 2004 av Kaffekoppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå