-kga- Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Kan noen av dere poste noen linker til sider som handler om tegning. Sån med blyant og penn og slikt. Helst noen sider som har noen nytige tips og triks. Er ikke helt sikker på sån skyggelegging greier. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det enkleste er å bare sette seg ned og tegne. Så vil du finne ut av hvordan ting skal være. Det var sånn jeg lærte meg å tegne (ikke det at jeg er så ekstremt filink, men jeg klarer meg) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Når du legger skygge kan du skravere rett opp og ned, ifra side til side, og på kryss og tvers i begge retninger for å få forskjellige gråtoner med f.eks. blyant. Så kan du også bruke fingeren til å dra ut skyggene med hvis du bruker en litt bløt blyant (2B eller høyere f.eks.). http://www.phxarts.com/brainsandeyeballs/t...draperymain.htm denne tutorialen er også fin for å bedre forstå folder. Endret 8. februar 2004 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) http://darktreasures.com/ArtTreasuryGraphi...ryTutorials.htm og forøvrig: http://www.google.com/search?q=drawing+tutorials Husk: Å tegne, er å se. Endret 8. februar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Foreksempel det vatarbildet ditt, det er tegning skills som tar et par år å utvikle, og det er få som uansett blir så gode, sånn er det. jeg mener at tegning er noen du kan, eller så kan du det ikke. Selvfølgeli går det ann å bli bedre, men enekelte kan bare ikke tegne.. JEg foreksempel er ELENDIG til å tegne! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Foreksempel det vatarbildet ditt, det er tegning skills som tar et par år å utvikle, og det er få som uansett blir så gode, sånn er det. jeg mener at tegning er noen du kan, eller så kan du det ikke. Selvfølgeli går det ann å bli bedre, men enekelte kan bare ikke tegne.. JEg foreksempel er ELENDIG til å tegne! Det er 100% bullshit. Alle som VIL tegne, KAN tegne, det er bare en treningssak. Om du har viljen har du styrken, eller noe sånnt Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hehe nei faktisk ikke. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hehe nei faktisk ikke. Ikke lat som du vet noe om dette da? Har du i det heletatt prøvd godt nok? Nei, det tror jeg ikke. Pokker er unødvendig å være så forbanna demotiverende ovenfor en som faktisk har lyst til å lære seg å tegne. Gå og legg deg. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ta det med ro, ja har prøvd i mange år, jeg ble aldri noe flink, men jeg har aldri sagt at han ikke komemr til å bli flink. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 du har ikke villet det nok hvis du har prøvd i flere å uten å bli flink, men då er jo flink også relativt og enklete har bedre utgangspunkt enn andre. Men hvis du går inn for å bli god så blir du god, og så må du se på dine egne forbedringer og ikke hvor mye bedre "alle andre" er. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Foreksempel det vatarbildet ditt, det er tegning skills som tar et par år å utvikle, og det er få som uansett blir så gode, sånn er det. jeg mener at tegning er noen du kan, eller så kan du det ikke. Selvfølgeli går det ann å bli bedre, men enekelte kan bare ikke tegne.. JEg foreksempel er ELENDIG til å tegne! Det er 100% bullshit. Alle som VIL tegne, KAN tegne, det er bare en treningssak. Om du har viljen har du styrken, eller noe sånnt Word! Som du sa, 'å tegne er å se' - hverken mer eller mindre. Men det er forsåvidt ikke noen ulempe å ha et visst talent, og ikke minst kreativitet. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja, jeg var ikke inn for det nokk sikkert, men jeg mener at ikke alle kan lære seg å tegne veldig bra, men så komemr det jo også ann på hva man ser pås om bra. mange har sin egen stil å da. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Jeg har lit lyst til å begyne med data animasjon, og da er det vist en fordel og kunne tegne lit. Enda en da ikke driver alverdens med modelering. Har bare hørt at det er en fordel da. Når jeg tegner av andre tegninger (plagiat ) Da blir det egentlig veldig likt det jeg hermer etter. Spørs lit hvor mye tid jeg tar meg da. Ut fra fantsien så går det greit nokk, men er ikke så stø på heh, hva heter det igjen. Sån derre riktige forhold på forskjellige kropsdeler og slikt når jeg ikke har noe og se etter. Kommer vel med trening, håper jeg. Pupper er faktisk lit vriene, og rompa, syntes jeg da. Får heller ikke til å tegne hoder noe særlig fra andre vinkler en fra siden, og sån passe bra fra fronten. Kroppen kan jeg tegne fra andre vinkler da. Får somsakt ikke helt til set skygge greine heller. Er bare en tegning jeg er sån passe fornøyd med det på, og det kun på boksa til fyren. Har hørt av andre at jeg har noe skills da, men om de mener det er en annen sak. Går hart utover timanne dette, lit dumt egentlig, burde jo følle med. Har ikke no mligheter og få tinga inn på data enda. Hvis jeg får det inn en gang i framtiden kan jeg jo poste det. Slik at proffer som noen av dere sikkert er kan si om jeg har har en lys eller mørk framtid i tegning. Endret 8. februar 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Glemte å si noe. TUSEN TAKK FOR DE LINKANNE! Så på noen av de, og de var sinsyk detaljerte. Takker! Hmm... har desverre ikke tid til dette føre etter vinterferien. Skal på lan da, og premie for en sån kreativ compo er bilett til TG. Har løst til og være med der. Derfor må jeg mekke et digitalt bilde. Lager no i Maya, og det tar LANG tid. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 det kan være ganske lurt å kopiere (jeg er mindre stø på kunstordene) andre sine tegninger i begynnelsen, fordi da lærer du ofte hvordan ting skal se ut osv... men man må ikke glemme å tegne etter fantasien også, for hvis ikke får mang ingen trening i å bruke det man har lært. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Å tegne er en egenskap hvem som helst kan lære seg.. Du har det like mye i hodet som alle andre tegnere og ikke-tegnere, men du blir aldri flink å tegne hvis du ikke vil eller tror du kan bli flink. Samme gjelder å spille alle slags instrumenter og Psionics Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Å tegne er en egenskap hvem som helst kan lære seg.. Du har det like mye i hodet som alle andre tegnere og ikke-tegnere, men du blir aldri flink å tegne hvis du ikke vil eller tror du kan bli flink.Samme gjelder å spille alle slags instrumenter og Psionics Det er vel sånn med alt, hvis du går inn for å lære det, så lærer du deg det. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Et viktig punkt, lær deg ANATOMI! Det er vanskelig å tegne dugelige mennesker og dyr uten å vite hvordan vi fungerer. Finnes et lass bøker, sikkert også online, om dette Begyn med å lage enkle OMRISS av mennesker i diverse positurer, så kan du begyne å blokke inn skygge og detaljer etterhvert. Og en ting til, det er utrolig nyttig å kunne bruke photoshop og eventuellt ha en scanner, tenker da blandt annet på postproduksjon av bildene Lenke til kommentar
slash Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 En av de beste sidene om du vil forbedre deg i tegning/maling er www.conceptart.org Mange vil sikkert nevne sider som elfwood og deviantart, men sannheten er at de ikke er særlig bra for personlig utvikling, da det hele er en stor circlejerk der konstruktiv kritikk blir uglesett. Og den konstante strømmen av positive kommentarer uansett nivå man er på gir et urealistisk bilde av egne evner - noe som igjen gjør det vanskelig å lære nye ting. Denne linken inneholder en enorm mengde essensiell informasjon som man absolutt bør kunne: http://www.itchstudios.com/psg/art_tut.htm Han går ikke så dypt i alle de forskjellige emnene, men går heller kjapt over det aller viktigste. Forresten, alle kan lære å tegne. Noen tar det lettere enn andre, men sannheten er at tegning er stort sett bare teori. Noe av denne teorien er innovativ for enkelte personer, herav kommer det som kalles "talent" - men det betyr kun at den personen får et lite forsprang. Resten er øye/hånd koordinasjon og motorikk, og det kan læres. Igjen, enkelte er også her velsignet med et forsprang, men det betyr ikke at "vanlige" mennesker ikke kan lære. Det viktigste er å stå på og tegne MASSE. (Jeg snakker om timer - hver dag.) Angående anatomi kan jeg anbefale bridgman's "constructive anatomy" og "the human machine", og hogarth's "dynamic figure drawing" på det varmeste. Du får de for en billig penge hos amazon.com Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Les Drawing with the right side of the brain. Den boken er bibelen, jeg var totalt talentløs før jeg leste den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå