baRs Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei, har akkurat fått med WinXP Pro Studentversjon og lurer på hvor mange maskiner jeg installere dette på? Jeg har installert på 2 stk. nå, men har ikke aktivert noen av de.. Kan jeg aktivere på begge PC'ene? Jeg må jo det, ellers virker ikke windows etter 30 dager.. Hjelp ! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du kan bare aktivere på den ene av maskinene. Det er det som er hele poenget med Windows-aktiveringen - at ingen skal kunne bruke det på flere enn en maskin.... Lenke til kommentar
baRs Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Men hva skal jeg gjøre da? Vil ikke windows virke på en av maskinene? Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Men hva skal jeg gjøre da?Det samme som du ville gjort om du skulle bake to kaker, og bare hadde egg nok til èn Vil ikke windows virke på en av maskinene?Joda, virker sikkert helt frem til prøveperioden går ut. Kunne ikke dy meg Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 tipper du kan aktivere begge, men da blir det jo piratkopiering Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 tipper du kan aktivere begge, men da blir det jo piratkopiering Han kan ikke aktivere begge maskinene. når han har aktivert den ene, har Microsoft en liten fil liggende hos seg som forteller om hva slags hardware han har på maskinen sin. Når han så neste gang forsøker og aktivere pc nr. 2 vil de se at dette er en maskin med en annen hardware-konfigurasjon, og avslå aktivering. Han spør så: "Hva skal jeg gjøre da?" Da lurer jeg litt, er det virkelig mulig å være så dum, eller bare gjør han seg til? Kjøpe en XP til så klart! Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Litt klarhet; MAN MÅ HA en xp per maskin....! Lenke til kommentar
erlber Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Mener å ha hørt at studentversjonen tillater flere enn en maskin per cd-nøkkel. Tror det er beregnet på kollektiver etc. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 glem det, det var office, og gjelder 3 maskiner Lenke til kommentar
hans A Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) tipper du kan aktivere begge, men da blir det jo piratkopiering Han kan ikke aktivere begge maskinene. når han har aktivert den ene, har Microsoft en liten fil liggende hos seg som forteller om hva slags hardware han har på maskinen sin. Når han så neste gang forsøker og aktivere pc nr. 2 vil de se at dette er en maskin med en annen hardware-konfigurasjon, og avslå aktivering. Han spør så: "Hva skal jeg gjøre da?" Da lurer jeg litt, er det virkelig mulig å være så dum, eller bare gjør han seg til? Kjøpe en XP til så klart! Hva hender hvis man oppgraderer en eller flere av hardware delene i maskinen. Da vil jo microsoft registrere at det er en NY maskin, eller en mulig piratkopi. Endret 11. februar 2004 av hans A Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 tipper du kan aktivere begge, men da blir det jo piratkopiering Han kan ikke aktivere begge maskinene. når han har aktivert den ene, har Microsoft en liten fil liggende hos seg som forteller om hva slags hardware han har på maskinen sin. Når han så neste gang forsøker og aktivere pc nr. 2 vil de se at dette er en maskin med en annen hardware-konfigurasjon, og avslå aktivering. Han spør så: "Hva skal jeg gjøre da?" Da lurer jeg litt, er det virkelig mulig å være så dum, eller bare gjør han seg til? Kjøpe en XP til så klart! Hva hender hvis man oppgraderer en eller flere av hardware delene i maskinen. Da vil jo microsoft registrere at det er en NY maskin, eller en mulig piratkopi. Ved bytte av kun en maskinvaredel går det som regel greit, men trenger ikke aktivere på nytt. Har selv byttet både hk og ram en gang, uten at jeg måtte aktivere på nytt. en annen gang byttet jeg hk, ram, skjermkort, og hd. Det jeg gjorde da var å ta en telefon til Microsoft, Norge - og de gav meg en ny aktiveringsnøkkel. Uten problemer... Så jeg antar at man kan ringe Ms, etter å ha installert XP på en maskin nr. 2, og bruke de samme argumentene som jeg gjorde da jeg byttet mange deler. Det kan jo tenkes at de lar deg aktivere den, og at man dermed har to "lovlige", aktiverte XP-versjoner, og betaler bare for en. men da vil man få problemer hvis man trenger å reinstallere på en av dem.... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Her er trikset jeg bruker: du bare stiller tilbake datoen, noe som kan være irriterende, men sånn er det... eller: ta ut harddisken på den "uaktiverte" maskinen og putter den inn på den "aktiverte" maskinen, men husk på å ta ut denandre harddisken. Også bare formaterer du disken og installerer windowsen og aktiverer den edit: håper jeg ikke blir straffet for dette Endret 11. februar 2004 av HoLy_CoW Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hei, i C:\Windows\system32 ligger det en fil som heter WPA.DBL. Kopier denne fra en reg utgave, lim inn og overskriv den som ligger der. Start så maskinen på nytt, du vil da få beskjed om å aktivere... velg aktivere men ikke registrere, å vips, xp er registrert.... Bruker denne mye, da jeg formaterer ofte.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå