Mr-CEO Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Heisan. Jeg sitter med en PC som jeg har satt ett nytt modem i (creative blaster v90). Maskinen kjørere winXP. Drivere er installert (gamle modem drivere er fjernet). Problemet er at når modeme skal ringe opp ISP får det ikke kontakt. Det ringer og ringer rundt 10-12 ganger før det kommer melding om at linja er opptatt. Jeg har testet med tele2 og starts (powertech) sin rett-på-nett sak. Samme resultat på begge. For å sjekke om det var noe galt med ledningene koblet jeg på en telefon på den ledningen som vanligvis går inn i PCen og ringte serverne manuelt. Da fikk jeg den kjente og kjære modem lyden Så kablene og ISPen er ok. Hva så med OS og modem? Device manager sier at modemet er i orden. Jeg gikk også inn på modemet og tok query på det. Det svarte som det skulle. Tar jeg ut tlf kabelen får jeg den vanlige 680 (ingen summetone) meldingen, så modemet skjønner om det er linje eller ikke. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 prøvd telenor sin sak? de har en gratisgreie de også der du bare betaler for tellerskritt Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Nei, men når jeg får samme resultat på 2 andre ISPer tviler jeg på at det er det som er problemet. Jeg har foresten også prøvd å ringe til mobilen min fra modemet. Samme der. Modemet ringer og ringer, men det skjer ingentig på min telefon. Jeg gikk også til det skritt å ringe til tele2 support. Den første jeg snakket med fant fort ut at hun ikke kunne nok så hun ba meg vente så skulle en annen person ringe meg. Ca 10 min senere ringte det en kar som helt klart hadde mer peiling, men han foreslo ikke noen andre ting enn det jeg alt hadde prøvd. Så han gav opp og ba meg teste modemet i enn annen PC.... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du har selvfølgelig analog linje, eller du er ikke koblet til en telefonselntral, programmet står på tone, ikke puls! Du ringer det analoge nr? Sjekk om du får svar hos Telenor på 810007107 dette er det analoge nr for nett tilkobling. Bruker/passord kreves. Sjekk at driver/program er stilt inn på Norge. Siden du er på nett her, kan du også sette opp på frisurf. Der laster du ned ett program på en disket som lager koblingen din til deres tjeneste. For linje test ringer du 81544027. Dette er DYRT men krever ikke brukernavn passord. ALT lagres og registreres. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Har selvsagt analog linje ja og når jeg kan ringe ut med telefon går jeg utifra at jeg er koblet til en telefonsentral. Instillingene sier tone, ikke puls. Både på 'telefon og modeminnstilinger' og innstillingene til modemet står det norge. Jeg har prøvd disse numerene: 150221312000 tele2 21405061 start(powertech) Rett på nett 613***** hjem til en annen 920***** mobilen min. på alle sammen hører jeg at modemet slår nummeret og ringer og ringer og ringer. Ikke noe svar, og hverken hustelefonen og mobilen registrerte noen innkommende samtale. Jeg kan teste de telenor numrene senere, så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Nå har jeg testet med de telenornumrene men det samme skjer. Modemet ringer og ringer og får ikke svar. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 og når jeg kan ringe ut med telefon går jeg utifra at jeg er koblet til en telefonsentral. Slår du null for summetone har du tlf sentral...... Lenke til kommentar
Vike Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 er det haket av for at modemet skal vente på summetone ? prøver du å ringe før summetone kan dette skje. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Opplevde faktisk dette da jeg satte opp en PC for en kompis. Alt var på plass, riktige drivere osv.. Det var riktignok et CNet modem. Så ble jeg lei og avinstallerte modemet. Windows XP fant det igjen ved neste oppstart, la inn sine egne standard- drivere- og problemet var løst. Da skjønte jeg mye.. Men det virket, og det er det viktigste. Det rare var at modemet ringte, jeg fikk ingen feilmeldinger, men det skjedde liksom ikke noe mer. Tipset fra meg er å avinstallere modemet. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 TheGizmo: Med telefonsentral mente jeg slike som telenor har rundt omkring i landet Vike: Ja, det er avhuket for at modemet skal vente på summetone. CastorFiber: hmm, jeg har bare prøvd de medfølgende driveren hittil. Standarddrivere testes i morgen. Alle sammen: takk for tips og råd Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 TheGizmo: Med telefonsentral mente jeg slike som telenor har rundt omkring i landet Vike: Ja, det er avhuket for at modemet skal vente på summetone. CastorFiber: hmm, jeg har bare prøvd de medfølgende driveren hittil. Standarddrivere testes i morgen. Alle sammen: takk for tips og råd Prøv å fjern den avhukingen. Jeg var hos en nabo og fikset modemet hans for en stund tilbake og da ordnet alt seg da jeg fjernet avhukingen/krysset. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Oki, da har jeg teste litt mer. Standard diriver kommer ikke opp som alternativ når jeg skal velge fra listen over drivere. bare endel navngitt saker. Jeg testet med ett eksternt modem og der fikk jeg opp standard drivere. Det fungerte fint, så jeg tror det må være noe HW problem på det interne modemet. Senere i dag skal jeg teste det i en annen PC hos en kar jeg kjenner, funker det ikke der så må det jo være noe galt med kortet. Det merklige er at det ikke kommer feilmelding... Hadde det bare gjort det ville jeg jo hatt noe å leke med Nostradamus: det skal testes. Hvis jeg finner ut hva som er problemet, og hva løsningen er, skal jeg poste dette her til glede for andre med samme problem Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Fikk nytt kort av levrandør, de sa ikke noe om hva som var galt. Endret 23. oktober 2004 av Mr-CEO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå