Gå til innhold

Tastaturknapp falt ut. Har complete care


It's me

Anbefalte innlegg

Har en I8600, hvor den ene tastaturknappen har falt ut. Jeg gidder ikke utdype mer enn at det er selvforskyldt ;)

 

Jeg har prøvd å få den på plass igjen, men enda ikke fått dette til.

 

Ønsker derfor at dell kommer og fikser dette, eller gir meg nytt tastatur. Det er jo det complete care er for. Hvordan får jeg kontaktet dem? Den elendige kundeservice'en deres er jo bare oppe fra 10-17 på hverdager :angry:

 

Hvor lang tid bruker Dell før de kommer?

 

Dette er jo ikke store reperasjonen. Er det vel ingen begrensning på hvor ofte de vil reparere pcen gratis så lenge complete care gjelder?! Dette har jeg ialllfall ikke fått noe beskjed om...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg hadde litt "problemer" med mitt tastatur på min 500M - en av tastene knirket når jeg trykket den ned. Oppfattet det ikke som noe direkte problem, men sendte en mail til Dell da jeg hadde hørt om andre som hadde fått utbedret feil med tastaturet.

 

Send dem en hyggelig mail og forhør deg. Selgeren/kundeservice personen du kommer i kontakt med foreslår trolig at de skal bytte tastaturet på PC'en din. Da ber de deg nok om å oppgi din adresse og så sender dem deg et nytt tastatur.

 

Sender du en mail i dag får du sikkert svar i morgen! Dell er nemlig konge på kundeservice, det er iallfall min erfaring...så problemet ditt blir nok helt sikkert løst!

Lenke til kommentar

jepp, send mail, eller ring om morgenen

 

dell har avtaler med infocare, som har kontorer rundt om i distriktene, iallefall i stavanger, så de blir fiksa "lokalt" ergo tar det liten tid (tok dem 1 dag å feilsøke og bytte en skjerm på min i8100 ;) )

 

de henter den med budbil, og leverer den igjen (hvis du ikke henter den selv da når den er ferdig (som var marginalt raskere ettersom jeg kunne komme på ettermiddagen istedet for å vente til neste dag..)

Lenke til kommentar

Jeg har nå, ca 4 timer senere, ikke fått noe svar fra dell. Det står at hvis man ikke får noe automatisk bekreftelse på mailen, har man trolig tastet feil mail. Bør jeg sende mailen en gang til, eller ha litt mer tålmodighet? Evt bare ringe dem i morgen klokken 10.00? (er hjemme og syk, og er derfor litt utålmodig).

Lenke til kommentar

Jeg ringte Dell support i dag. Personen jeg snakket med var hyggelig å behjelpelig. Maskinen skal hentes og leveres til irland. Der skal de bytte tastatur, samt skifte skjermkort. Skjermkortet skal skiftes fordi jeg får blåmeldinger når grafikkortet brukes, særlig i spill. Trolig pga for stor varmeutvikling. Flere formateringer, forskjellige drivere, bios'er m.m. har ikke hjulpet. De skal også skifte samtlige vifter i maskinen.

Personen jeg snakket med var hyggelig, selv om han vær litt sprø Intel-fan-boy. Å mene at Geforce FX go5650 er BEDRE enn Ati Raedon 9600pro blir for dumt.

Flotters tenkte jeg :roll:

 

10 minutter senere får jeg en telefon. Han hadde fått avslag på å skifte skjermkortet, fordi det oppstår ved spill, og dette kan ikke Dell garantere. Han syntes det var like latterlig som meg, men hadde ingenting han kunne gjøre med det.

 

De vil ikke skifte et skjermkort som blir altfor varmt og kræsjer ved bruk. Dette kaller jeg dårlig service.

 

Noen som er enig?

Lenke til kommentar
Jeg ringte Dell support i dag. Personen jeg snakket med var hyggelig å behjelpelig. Maskinen skal hentes og leveres til irland. Der skal de bytte tastatur, samt skifte skjermkort. Skjermkortet skal skiftes fordi jeg får blåmeldinger når grafikkortet brukes, særlig i spill. Trolig pga for stor varmeutvikling. Flere formateringer, forskjellige drivere, bios'er m.m. har ikke hjulpet. De skal også skifte samtlige vifter i maskinen.

Personen jeg snakket med var hyggelig, selv om han vær litt sprø Intel-fan-boy. Å mene at Geforce FX go5650 er BEDRE enn Ati Raedon 9600pro blir for dumt.

Flotters tenkte jeg :roll:

 

10 minutter senere får jeg en telefon. Han hadde fått avslag på å skifte skjermkortet, fordi det oppstår ved spill, og dette kan ikke Dell garantere. Han syntes det var like latterlig som meg, men hadde ingenting han kunne gjøre med det.

 

De vil ikke skifte et skjermkort som blir altfor varmt og kræsjer ved bruk. Dette kaller jeg dårlig service.

 

Noen som er enig?

Det kaller jeg dårlig kundeservice! De kan vell ikke nekte å bytte et defekt skjermkort bare fordi du bruker det til spilling. Altså, hvis du ikke hadde brukt maskinen til spilling (f.eks heftige 3D-programmer eller video-redigering) og du hadde fått samme feil, så hadde det vært greit å bytte skjermkort? Da burde du ringe en gang til, si at det er feil på skjermkortet ditt men ikke nevn at det er problemer når du spiller.

Lenke til kommentar

Angående den knappen. Jeg ville prøvd litt til å sette den i selv før jeg sendte den inn. Jeg har også opplevd at en tast har falt av tastaturet mitt. Den var da i tre deler, men jeg klarte å sette den på riktig igjen, og nå fungerer den som bare det.

Går ut fra at de fleste tastatur er ganske likt oppbygd til bærbare.

Lenke til kommentar
Angående den knappen. Jeg ville prøvd litt til å sette den i selv før jeg sendte den inn. Jeg har også opplevd at en tast har falt av tastaturet mitt. Den var da i tre deler, men jeg klarte å sette den på riktig igjen, og nå fungerer den som bare det.

Jeg har også tatt taster av og på mange ganger, men denne gangen var det umulig å få satt den på plass. Det er forresten 4 deler, og helt umulig å skjønne systemet.

Lenke til kommentar
når det kommer blåskjerm i spill så skyldes det som regel for gammel / eldre skjermkort driver.. Oppdater skjermkort driver så skal det fungere..

Jupp, jeg er klar over det, men jeg hadde tidligere en post om dette skjermkortproblemet. Utallige formateringer, forskjellige xp-innstalasjoner, diverse chipsetdrivere, skjermkort drivere fra a til å, skjermkort bios, hovedkortbios m.m. har jeg gitt skjermkortet definisjonen "defekt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...