Isildur Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei! Jeg er ikke akkurat HELT inne i disse lydgreiene om dagen, også har jeg fått i oppdrag av skolen min å kjøpe nytt stereoanlegg til kantina vår. Det gamle er gammelt ( ) og høytalerne er så sprengt og ødelagt som de får blitt. Jeg har bare fått 6000-8000 å rutte med, så det blir ikke akkurat noe enorme saker, men er det noen som kan anbefale noe? Det var altså en forsterker, ikk nødvendigvis som reciever, pluss to gulvhøytalere. Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Panasonic Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 må det være solide saker, med tanke på at d skal stå på en skole? Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Altså, forsterker er alltid låst inn, og høytalerene er normalt sett "utenfor rekkevidde" for de fleste, (står høyt), så trenger ikke være noe over seg solid. Men er jo en fordel om det tåler bittelitt... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ville absolutt anbefale deg (dere) å kjøpe brukt. Her er noe som er midt i blinken vil jeg tro. klipsch/onkyo Lenke til kommentar
neon king Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 cervin wega er jo billig no for tia kjøpe brukt er nok tingen Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Men skolen er ikke så begeistret for dette med å kjøpe brukt... Men har uansett fått en ny beskjed om at vi visst bare skal ha høytalere, så det skal altså være to høytalere til 7000 kroner ca... Forslag? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Disse er jo skikkelige bråkebøtter til en kjempefin pris (40% under reg.) kan jo bruke de siste par tusen på et par fine kabler!? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 1 hvor stor er forsterkeren dere har fra før?? 2 hvor stor er kantinen? 3 hvilken høyttalere hadde dere før??? cv slipper snart en ny serie som heter classic den største modellen der har horn diskant og mellomtone og 2x15"bassellementer den blir vel å ligge på ca 7000-8000 Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Siden det skal være på en skole bær dere satse på noen som tåler skikkelig trøkk. Cervin Wega ville derfor være ideelt. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Hva kommer det av at V-15F er så billig? I motsetning koster jo AL-1000(2) det samme for kun den ene høytaleren. Har de sluttet å lage kvalitet og satser mer på kvantitet? Alle vet jo hvilken suksess VS/E serien var.. Endret 11. februar 2004 av ReVoX Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Siden det skal være på en skole bær dere satse på noen som tåler skikkelig trøkk. Cervin Wega ville derfor være ideelt. Av de Cerwin Vega'ene som tåler juling er det kun AL serien og DC serien som kan i det heletatt ligge i nærheten av en slik definisjon.. Utenom PA seriene selvfølgelig.. VS/E seriene er jo bare søppel fra kr 1,- og ut Den nye V-serien stiller jeg meg sterkt kritisk til med tanke på pris kontra AL-serien sine priser. En ny value serie som spiller på utseende som stammer fra AL serien. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva kommer det av at V-15F er så billig? I motsetning koster jo AL-1000(2) det samme for kun den ene høytaleren. Har de sluttet å lage kvalitet og satser mer på kvantitet? Alle vet jo hvilken suksess VS/LS serien var.. - Lav dollarkurs - Innkjøp av store kvantum - Billigere og mer effektiv produksjon Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva kommer det av at V-15F er så billig? I motsetning koster jo AL-1000(2) det samme for kun den ene høytaleren. Har de sluttet å lage kvalitet og satser mer på kvantitet? Alle vet jo hvilken suksess VS/LS serien var.. - Lav dollarkurs - Innkjøp av store kvantum - Billigere og mer effektiv produksjon Dermed fikk man et priskutt på 50% og ender opp med en enda bedre høytaler enn AL-1000(2).. Tvilsomt... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva kommer det av at V-15F er så billig? I motsetning koster jo AL-1000(2) det samme for kun den ene høytaleren. Har de sluttet å lage kvalitet og satser mer på kvantitet? Alle vet jo hvilken suksess VS/LS serien var.. - Lav dollarkurs - Innkjøp av store kvantum - Billigere og mer effektiv produksjon Dermed fikk man et priskutt på 50% og ender opp med en enda bedre høytaler enn AL-1000(2).. Tvilsomt... Har aldri påstått det heller. Jeg forklarte deg bare hvorfor prisene har gått ned. ps: størrelse er ikke alt Lenke til kommentar
spurv Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Cerwin Vega er et knallgod kjøp nå. Uansett, ikke sammelign med AL serien, den har til gode å bli produsert i billiglandet Kina (som CV/Stanton group) nå benytter for å lage høytalleren. Samme "kvalitet" som det var når de kom ifra California. Uansett, mye for penga. AL serien tror jeg er skrinlagt, mens de vil satse på Classic serien, som ser ut til å bli en ny "DC" serie. Største modellen er med 2x15". Men jeg stiller meg kritisk til den lave vekten de har. Gleder meg til å teste dem . Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Grunnen til at de er så billige er fordi det er enkle høytalere.. Rett å slett. De har halvparten av effekten som AL serien har. Altså en ny billig serie i stor skala. Hadde heller kjøpt 4stk Genexxa høytalere på grensa til samma prisen da tror jeg Hvorfor kjøpe dyr crap når man kan få det billig? Eller brukt som nevnt før.. Det er absolutt å annbefale.. Disse f.eks http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=2&Catg=11961 Eller om du klarer å få tak i noen Infinity SM-155 Begge vil spille vesentlig bedre enn noen billig serie fra en fallende høytaler stjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå