Jakob Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei, jeg bare lurer på om man kan bruke en vanlig vokalmikrofon/dynamisk mic til et Canon MV650i DV kamera? F.eks. Shure SM58. Eller må man ha en spesiell type mic? Micen skal ikke sitte på kameraet, den skal holdes av en person som snakker foran kameraet. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det går helt fint bare utgangsnivået til mikrofonen er høyt nok for kamerainngangen på kameraet. Du må også ha en spesiell overgang fra XLR til minijack for å kople den til. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Hvor høyt er inngangsnivået for kameraet da? Her er specs'ene til mic'en: http://www.shure.com/pdf/specsheets/spec_wiredmics/sm58.pdf Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det bør kunne gå helt greit. Hvis du får problem med mye støy fra inngangsforsterkeren på kameraet, så vil du også kunne trenge en forsterker/mikser mellom mikrofonen og kameraet. Har kameraet ditt innstillingsmuligheter for følsomheten på mikrofoninngangen i menysystemet ? Du finner endel tips om mikrofonvalg miksere og lignende her: http://www.bealecorner.com/trv900/mic.html Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Har kameraet ditt innstillingsmuligheter for følsomheten på mikrofoninngangen i menysystemet ? Det tror jeg ikke, har ikke fått sett så mye på det enda, men tviler. Jeg prøvde forresten en liten logitech mic jeg har (det er en mygg mic), og der kom det ingen lyd inn... Den funker på pcen så det er ikke micen som er ødelagt. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Fant forresten noe på den siden du sa: Technical note: the TRV900 mic input takes a standard 1/8" stereo or mono miniplug. It is designed for high-impedance electret mics without internal batteries, and provides a DC bias of a few volts on both left and right channels relative to ground. This makes it incompatible with some mics. If your mic is low impedance (dynamic or internally-powered electret) you must have a DC-blocking capacitor in the mic or the connector, or a high impedance (>1 k) series resistor in the output. Mics designed for cameras probably will work, but if yours doesn't this is probably why. Output from a mixer through a 40 dB pad having 1000 ohms output impedance or higher, works, but a dynamic mic with a DC impedance (resistance) of 244 ohms did not work. (Even with a DC blocking cap, a dynamic mic will have a low (hence noisy) signal if used direct into the TRV900.) Betyr vel at micen ikke funker... ? Men så stod dette her rett under: I just tried my SM-58 directly into the 900 through the XLR to stereo mini adaptor and can report that it works fine. In fact the weak link is the input to the camera- if you jiggle the cable accidentally you end up with noise. But otherwise, even with a 25' XLR cable between the mic and the adaptor cable the results were fine. Endret 8. februar 2004 av Jakob Lenke til kommentar
paalolse Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei Har benyttet Shure SM58 til min canon MV 500 i et par år og det fungerer helt fint. Har også benyttet flere andre microfontyper og det har ikke vært noe problem. Dro innom en lokal musikk forettning / instrumentreparatør og han loddet sammen en kabel med minijack og XLR. Og det til langt under prisen man får ellers Pål Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Hei og takk for positivt svar Vet du hvordan han lodda den? Eller kan finne ut hvordan? Og hvor lang ledning kan du ha? Endret 8. februar 2004 av Jakob Lenke til kommentar
paalolse Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Vet ikke hvor lang ledning du kan ha , men jeg har i allefall en på 2 meter og en på 1 meter, og de fungerer like godt. Ellers så vet de hvordan pluggene skal loddes sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå