Gå til innhold

11 timer til sløsing, hvorfor skjer det?

Anbefalte innlegg

Ja hei.

Jeg er mektig irritert over å vite at min pc har vært på i 11 timer. Jeg vet ikke hvorfor dette skjer, men etter det jeg har sett, så slår den seg på automatisk på etter ca. 5 minutter avslått.

Det er ikke det at jeg er redd for strømmen, men jeg har annet å gjøre enn å bare la den logge seg på msn og være på skrivebordet.

Jeg har mange GB nedlastings-jobb som må gjøres, så jeg har ikke så mye tid til at pcen bare ikke gjør noe.

Hvorfor skjer dette??

Åssen hindrer jeg det, uten å koble ut strømmen hvert 5 minutt?

Mvh, Haackon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har mange GB nedlastings-jobb som må gjøres, så jeg har ikke så mye tid til at pcen bare ikke gjør noe.

Tuller du eller? Skjønte ikke denne argumentasjonen i det hele tatt.

Bare glem det.

Det er noen oppdateringer til DesertCombat, og BF1942, og litt andre...

Ingen spesielle filer :p

Lenke til kommentar
Altså, det kan tilfeldigvis ikke være Mandrake (Linux) som gjør det???

Tror ikke det nei. Når maskinen er av så er ikke opperativsystemet noe annet enn en haug med 1 og 0'ere som ligger dødt på disken. Så med mindre mandrake får satt bios til å slå på maskinen etter 5 min så tviler jeg på at grunnen ligger der.

Jeg forsto heller ikke så mye av den.. Den får vel ikke gjort så mye mer hvis den er av da?..

Du kan foreks. gå til psykiatrisk behandling.....
Den syns jeg var unødvendig.
Lenke til kommentar

Skjønte ikke mye av posten jeg.. men her er det jeg (tror jeg) har skjønt:

Når du slår av maskina, så starter den opp igjen etter 5 minutter?

Heldig du, hvis jeg slår av maskina så kan jeg ikke få den på igjen før nøyaktig 32.5 minutter, uansett om jeg drar ut kontakten, bruke skrutrekker for å få kontakt (der hvor man kobler på/av knappen til HK) drar ut batteriet.. o.s.v (urk sikkert en kondensator som er mongo, og bruker så lang tid på å lade seg opp. e.l) .. MEN, det var ikke det det var snakk om!

Windows Powertoys has en funksjon som slår på maskinen på et valgt tidspunkt og alt sånt der.. er vel den som er klikk. Eller BIOS er klikk, jeg har en funksjon i biosen som gjør at maskina slår seg på når jeg vil det.

Endret av Erad
Lenke til kommentar

mener å huske at en annen på forumet hadde et lignende problem. Det som skjedde hos han var at maskinen slo seg på i tid og utid. Grunnen var at han hadde på power on after power failure (eller noe sånt), og når varmovnen på samme kursen slo seg på ble spenningen så ujevn at maskinen oppfattet dette som om strømmen kom tilbake etter strømbrudd. Jeg syns det var rart, men du kan jo sjekke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...