Gå til innhold

Bytte av hovedkort ++

Anbefalte innlegg

Har Asus A7V266-E kortet med 2 WD80 GB HD'er satt opp i raid (stripe)

Skifter nå til Asus A7V333-R og Apacer 333 DDR PC2700 minne.

Lurte på om noen kan fortelle meg om jeg kan skifte hovedkortet uten å formatere harddiskene og da reinstallere OS'et. Har ca 120 GB med software, så backup på cd-rom plater blir helt umulig.

Raid kontrolleren fra Promise skal være den samme på begge hovedkorta.

Har Win 2000 og håper på at jeg kun trenger å avinstallere Via 4in1 før jeg skifter hovedkortet og booter opp på ny.

Kan nevne at jeg også skifter ut Plextor 24x brenneren med den nye 40x og GeForce 3 Ti 500 kortet mitt med Geforce 4 4600 i samme slengen. Men slik jeg ser det skal heller ikke dette by på noen konflikter (isolert sett).

Noen som tilfeldigvis har erfaring med dette?

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri prøvdt det, men i teorien skal det fungere. Du trenger ikke avinstallere 4in1 før du bytter det holder att du fjerner enhetene under maskin enheter da finner Windows dem på nytt driveren ligger allerede i systemet. Det første du må gjøre er å gå rett in i Promise BIOS å definere RAID oppsette.

Jeg er som sakt ikke sikker på det fungerer at backup av favoritter, kontakter, Epost, instillinger for Epost kontoer, Cookies og evt. andre ting du mister om RAID= arrey ikke kommer tilbake.

PS! Jeg har aldri forsøkt å flytte ett RAID0 oppsett på den måten vanligvis går slikt greit, men jeg er ikke sikker på hvordan det går.............

Har du backup av det du mister om RAID arrey krasjer kan du bare forsøke.

HUSK BACKUP!!

Lenke til kommentar

Da jeg byttet hovedkort fra asus til Epox formaterte jeg ikke hd først, tror det var win 98 jeg kjørte da, er ikke sikker, men iværtfall, startet opp å win begynte å reinstallere drivere i hytt å pine.

Svaret er at du ikke trenger å formatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...