Gå til innhold

Speidern. For og imot.

Apoc_

Anbefalte innlegg

Om du hører på black metal på barneskolen, så kan jeg garantere deg at lærerne ikke bare "lar det passere."

Jeg hørte på beinhard svartmetall på barneskolen, eller kanskje var det ungdomsskolen.

Lærerne har ikke noe med hva slags musikk ungene hører på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk ganske sporty av meg. Trener 12 timer i uka. Så jeg er nok sikkert mer sporty enn deg G2Petter men det er nå så. Var ganske trøtt og var på LAN hade ikke sovet på 3 dager så jeg ville bare lage noe helt usakelig. Som ikke burde være enkelt å skjønne.

Lenke til kommentar
Om du hører på black metal på barneskolen, så kan jeg garantere deg at lærerne ikke bare "lar det passere."

Jeg hørte på beinhard svartmetall på barneskolen, eller kanskje var det ungdomsskolen.

Jeg hørte på ganske beinhard svartmetall på barneskolen, og det eneste lærerene sa var at jeg ikke fikk lov å ta med cd'er når vi skulle ha sånn 10 på topp greier i musikken (det må være flere enn meg som har vært utsatt for det).

Lenke til kommentar
Jeg hørte på ganske beinhard svartmetall på barneskolen, og det eneste lærerene sa var at jeg ikke fikk lov å ta med cd'er når vi skulle ha sånn 10 på topp greier i musikken (det må være flere enn meg som har vært utsatt for det).

Det hardeste jeg hørte på før videregående var Metallica hehe...

Var en periode fra sånn ca. 5 klasse til 9. klasse der jeg ikke brydde meg om musikk... åååh så jeg skammer meg heh.

Melodic death metal rocker!

Lenke til kommentar

hehe, svartmetall som handler om fjord og fjell og bondeliv er FYFY, mens gangstah rap som handler om å knulle HoOs og skyte niggahs er helt OKAY!

Lenke til kommentar

Speideren gir felleskap uten å skade andre, uten å gi negative holdninger til andre osv :p

Det kan nå diskuteres da. Speideren forkynner Guds budskap og er en kristen forening. Kristendommen har drept mangfoldige millioner mennesker. Videre så skal man ikke se lengre enn til debatten rundt Dagfinn Høybråten for å se at kristendommen har ganske så negative holdninger til enkelte grupper.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Speideren gir felleskap uten å skade andre, uten å gi negative holdninger til andre osv :p

Det kan nå diskuteres da. Speideren forkynner Guds budskap og er en kristen forening. Kristendommen har drept mangfoldige millioner mennesker. Videre så skal man ikke se lengre enn til debatten rundt Dagfinn Høybråten for å se at kristendommen har ganske så negative holdninger til enkelte grupper.

Fordi om mange har drept i "kristendommens navn" vil ikke det nødvendigvis si at alle kristne er onde og videreformidler sine meninger og i såfall negative holdninger til de som er medlem i speideren. Meget usaklig kommentar fra din side, spør du meg.

Lenke til kommentar

husker jeg var med i Speider'n når jeg var 8år. det var ganske kult, etter det jeg husker. :w00t:

sove i telt og spikke på pinner med kameratene virker kansje unyttig for dere, men det syns jeg var ganske kult :thumbs:

så flyttet jeg derifra og måtte desverre melde meg ut.

men jeg hadde fortsatt kontakt med speider kameratene mine og etter hvert ble det slutt på turer i skog og mark. I 12-13års alderen hørte jeg at de hadde coax-LAN hver helg på speider huset.....

dessuten kan ikke jeg huske å hørt noe om kristendommen når jeg gikk på speider'n

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

Gikk i speidern før. Begynte på barneskolen en gang, og jeg var med sammen noen kompiser ut mot slutten av ungdomsskolen. Gjorde mye rart der. Er ikke med nå no mer da, slutta for en stund siden.

Når vi gikk på u.skolen dreiv vi med egentlig ganske kule ting.

Vi var på rafting noen ganger, det var egentlig drit kult. Var såpas kraftige stryk at vi velta en gang. Var på grottevandring i noen kule uler. Måtte åle oss på magan for å komme inn i de, men kunne stå ettervert. De var vel en 2-300 meter dype. Måtte klatre på veggane også for det var vann i bunnen, og på vintern er det lit dumt og bli våt. Når var lit yngere igjen så var det ganske kult og dra på kano turer også. Dro på en helg tur hvor vi dro inniver på et vann med kano. Er lit morro og lage sånne 10m høye tårn og slikt også, kunn holdt sammen av tau. Vi lagde et som vi kunne sove over i, var plass til en 7-8 stykker uten at en måtte sove homo trangt. Husker vi prøvde noen små tre seilbåter, uten sån stabilator sak under vann. Vi holdt på og synke, tokk inn mengder av vann når vi skulle senu nårt vi selte motvinds.

Det første lan partye jeg var på var begrunn av speidern. Vi som var i speidern holdt da et datapaty. Alle var ikke med da, bare vi som var i ca. samme årstrinn og kjenteverandre så passe.

Har ikke noe imot speidern jeg. Men om det er morro kommer vel ann på hva slaks ledere som er der.

Lenke til kommentar

Hei og godag!

Jeg forstår ikke helt hvorfor man har så mye i mot speideren her. Alt jeg gjorde da jeg gikk i speideren var å reise ut på heftige turer opp til hytter med en gjeng gjevnaldrende gutter og jenter. Ganske kult faktisk, og jeg kan til en opplysning si at speideren ikke er særlig religiøst (varierer fra sted til sted).

Syns i alle fall ikke at speideren er noe spesielt verre organisasjon en noe annen, tvert i mot, den for i alle fall den ettervert sløvende ungdommen ut i guds frie natur!

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...