Gå til innhold

Speidern. For og imot.

Apoc_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speideren er en gjeng med friluft-tullinger..

Kan ikke finne noe positivt med å lære seg å overleve i skogen, for man er ikke så dum at man går ut i det fri alene og langt inn i den svarteste skog.

Speider`n er tåpelig, end of story.

-Twisty

Lenke til kommentar
er vel en bra ting det, får unge ut i friluft lærer de litt om naturen, så får de sosialisere seg litt med andre unge i virkeligheten og ikke bare sitte å måpe foran pc skjermen konstant og chatte

Er du helt teit? Speideren SUGER!

www.scout.no HAHAHA!

Lenke til kommentar

Herregud! Drit i om ungene kommer seg ut. Bedre at de lærer seg cs.

Har dere hørt om "Joti" forresten? Det er nok den høyeste rangen man kan få. Headhuntede speidere over hele verden! Som samles på irc #joti for og utdele erfaringer fra forskjellige leirer. enkel, dobbel og trippel båtmannsknop! Helt fantastisk!

Lenke til kommentar

Speideren er jo en seriøs organisjon som engasjerer mange ungdommer. Det er jo mye bedre enn å ha det gøy. Herregud, hvem kan mostå å gå tur i skogen å lage gapahuk av barkebiller og barnåler. Å kunne vite 350 måter å knytte en skolisse på er jo kult det også. Å kunne gjøre om alkohol til gjødsel og bananflue føde er jo også kjekt å kunne. Bruke en PC til å diskutere om maur eller meitemarker er mest sunn å ete på forumet til scout.no. Hvorfor kjøre når man kan gå å finne en sjelden flue i skogen på den tre timer lange turen hjem, en flue som 99,997% av verdens befolkning gir seg fullt ****** i. Fest per definisjon for en speider er møte under barneskolen hvor det er like livat som når Rammstein elskere har forvillet seg inn på Ole Ivars sitt 40 års jubileum (ikke noe negativt om Ole Ivars).

Selv foretrekker jeg å gå tur i skogen bare for å holde meg i form(max to ganger i året, lage en h******* kjerringknutte og gå på meg skoa, drikke alkoholen drite i å ete maur og diskutere på dette geniale forumet og se på film, sitte trødd i baksete med tre andre dritfulle folk og være hjemme på 10 minutter og feste ut av ****** hele natta lang.

Men, men det er min mening. ;)

Lenke til kommentar

Hei. Vil starte me å si at speidern e noe som er sinnsykt, hmmm ikkje så veldi kult nei. D e greit nok at de har jebo og goko og pet rangeringe. Men sia d e ingen ting som e styrt me noka anna enn tøy og andre snodige ting.( barkebille bannaflue osv.) Derme e d ingen qpt a som kan gå t hælvetta. Å en ting uten qpt er er som en bil uten hjul. eller en speider uten tau. Jaja speidern e for speisielt intreserte som lika jungelboka å syng vakre vise.

Nei speider bli nok nedlagt snart.

Bedre me et utendørs lan eller noka sån vilt. Sinnsykt kult med d da.

JESS

Lenke til kommentar
Har dere hørt om "Joti" forresten? Det er nok den høyeste rangen man kan få. Headhuntede speidere over hele verden! Som samles på irc #joti for og utdele erfaringer fra forskjellige leirer. enkel, dobbel og trippel båtmannsknop! Helt fantastisk!

Ikke kødd med Joti altså!

Det var mitt første "LAN"! Egentlig skulle vi gå på IRC og finne andre speidere, men det vi gjorde var å spille gamle spill og dele sanger med hverandre :cool:

Jeg syns speideren er helt greit jeg, det er jo frivillig, så hvorfor skal folk lengre oppe i tråden klage over at det er friluftsfolk?

En ting jeg ikke liker med speideren er at de fleste (alle?) er Kristne...

Speideren er en gjeng med friluft-tullinger..

Kan ikke finne noe positivt med å lære seg å overleve i skogen, for man er ikke så dum at man går ut i det fri alene og langt inn i den svarteste skog.

Speider`n er tåpelig, end of story

Hvorfor er alle Speidere tullinger?

La meg gjette..Er du av typen som får mora de til å lage mat til deg hver morgen, og det i en alder av godt over 30?

Kanskje ikke, men det BARE VIRKER SÅNN!

Lenke til kommentar

Man går ikke i speideren pga religion.

I speideren har man det gøy, det vil ikke si at man må kunne alle de 700 forskjellige knutene eller måtene å tilberede spikersuppe, NEI, vi har det gøy ved å gå på ski opp på en SVÆR topp og renne ned igjen, leirer (Urban 2000 f.eks), haiker ol.

Det er en god avkobling til pc'en i ny og ne.

Ikke alle i speideren er geek'er vet du, kjenner flere som går på LAN og drikkefester på fredagen og på speidermøte på mandagen.

Lenke til kommentar

For:

*Får litt friluft til slapp lat norsk ungdom

*Samhold osv..

Mot:

*Inndoktrineres i militærets tankegang

*Misjonering enten du vil det eller ei

*Perfekte sted for nybegynner pyromaner

"Ikke alle i speideren er geek'er vet du, kjenner flere som går på LAN og drikkefester på fredagen og på speidermøte på mandagen" <-- hvor forsvant argumentasjonen din om at de _IKKE_ var geekete?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...