Gakkken Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Passer kanskje litt dårlig her men.... Men hvertfall, problemet har seg sånn; At ISDN-kortet mitt vil plutselig ikke la seg installere. Jeg kjørte Win Server03, måtte formatere pga. no' partisjon tull. Og etterpå installerte jeg server på nytt, fikk ikke til å installere driverne på isdn kortet. Blei småirritert, smækka inn XP igjen, funka heller ikke.. Og så la jeg inn 2k igjen, ikke bare av denne grunnen, men av stabilitet og kjapphet. Men funker heller ikke her. Er et Billion ISDN kort. Bruker cd'en som fulgte med. Har fungert i årrekker før. Nå får jeg bare denne baskjeden: "An error occurred during the installation of the device. There is no driver selected for the device informatoen set og element". Denn beskjeden kommer i alle OS. Får liksom installert, så kommer den meldinga opp.. akkuratt som du hadde fått installert på ordentlig.. så må jegbare tyrkke finish.. Har prøvd å uninstallere kortet, det fungerer ikke, står at jeg må reboote og prøve ettter det eller noe sånnt, men får samme beskjeden, får ikke uninstallert eller installert driverne.. (på ordentlig måte hvertfall). Har prøvd å flytte ISDN kortet til en annen PCI port, uten noe heller. Har testa med USB ISDN kortet mitt også. Og akkurat ekstakt den samme meldingen kommer opp. Så den funker jo ikke den heller. Hva er det som skjer med den stygge pc'en min? Prøvd 3 OS, samme feil ved installasjon av drivere til isdn kort. Og akkurat det samme skjer med USB ISDN kort.. med orginal driver cd til det kortet også. Hvordan kan dette plutselig skje etter en formatering?? Jeg er hjertens takknemmelig for svar. Er litt små frustrert her nå. God natt. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 trur det kan være irq problemer.. er ikke sikker på åssen løsning.. men ta titt i bios og sett til at irq skal finnes automatisk Lenke til kommentar
Gakkken Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 trur det kan være irq problemer.. er ikke sikker på åssen løsning.. men ta titt i bios og sett til at irq skal finnes automatisk Alt står på Auto Alt annet fungerer.. Nettverkskort og alt.. men ikke isdn kortene.. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 jeg er hjelpeløs sry at jeg ikke kan gjøre noe.. kan være hovedkoret eller noe som begynner å kåle.. biosen som tuller.. du kan prøve å flashe biosen (gjør dette på eget ansvar.. hvis oppdateringa gjør datan værre så kan du ikke skylde på noen som helst andre enn deg) dette er en løsning jeg sjelden ber noen prøve.. så ikke prøv det før du prøver alt annet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 det er jo lett å flashe BIOS da... bare kjipt hvis det blir strømbrudd Lenke til kommentar
Gakkken Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Hmm.. Får prøve det hvis jeg ikke får noen annen løsning da. Men det er litt smårart.. for natt til lørdag, la jeg inn Win2k, og installerte driverne, da fikk jeg ikke opp feilmeldingen. Alt så til at det skulle fungere da, men rakk aldri å prøve fordi det var noe partisjons-tull så jeg formaterte en gang til. Og etter det fungerer det ikke igjen. Vet jo ikke om det hadde fungert første ganga heller men. Er liksom så rart, har jo fungert flott i 98, 2000, XP og Server03 før. Men etter jeg formaterte etter jeg hadde Server03 inne så har jeg ikke fått installert driverne til kortet i hverken server03 (etter den første gangen) WinXP eller Win2k nå.. Det skjeddde også noe annet muffins når jeg formaterte da... jeg har 2 disker i maskina, begge med to partisjoner hver.... den ene disken(slave disken) blei sletta under formatering av C:\ , Når jeg kom i windows installern etterpå vistes disken som free space. Var ikke'no filsystem på disken lenger osv. Så der mista jeg en hel haug med filer Men ja.. jeg synes dette er veldig rart.. Takker for svar så lenge. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 HW feil? prøve kortet i en annen maskin? Lenke til kommentar
Gakkken Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Nå har jeg faktisk fått til å installere driverne til ISDN kortet. Gjorde på akkurat samme måte som alltid.. så bare funket det plutselig. Så skulle jeg installere driverne til lydkortet, og midt under intsallasjonen så hang maskina seg opp, så trykka jeg reset. Noe som ikke var særlig smart kom jeg på akkurat når jeg trykka.. Men hadde jo ingen andre valg Nå kommer det bare opp bluescrren hver gang jeg booter opp, akkurat før jeg får opp den innloggings saken hvor jeg skal skrive passord. Det lyder slik: STOP: c000026c {Unable to Load Device Driver} \SystemRoot\System32\DRIVERS\ks.sys device driver could not be loaded. Error Status was 0xc0000102 Så.. hva gjør jeg nå? Har prøvd å starte i safemode, men samme bluescreen kommer opp. Har tatt ut lydkortet fra maskina.. Hjalp jo seff ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå