Gå til innhold

Brannfare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal nokk mye til for at en pc brenner ja.

Det som jeg vil tro at er årsaken til at enkelte pc'er tar fyr er at de er gammel og ikke renset for støv og støvet blir liggende mot varme komponenter og kan ta fyr.

Men pr dags dato så har hovedkortene innebygde sensorer som gjør at pc'en skrur seg av hvis temperaturen blir over faregrensen.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i alt det der :p Men er det noen skriftlig dokumentasjon på en eller annen måte som går ann å vise henne? :p

 

#Edit:

Jeg sa dette til henne og at det maks var 1 tilfelle i året. Da sa hun: Ja tenk om det tilfellet er her da...Men det er ikke hvert år at en pc tar fyr heller kanskje?

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i alt det der :p Men er det noen skriftlig dokumentasjon på en eller annen måte som går ann å vise henne? :p

bare si at det ikke blir varmt nok og at hvis det skal kunne ta fyr må det være helsikkes mye støv inni der og at du vil støvsuge pcen hver uke, pluss at tven er farligere ( eller mobilen hennes hvis du er veldig glad i tven)

Lenke til kommentar
Du kan jo spør henne hva hun ser i PC'en som hun tror er brennbart...... så og si ingenting.... dessuten, alle ovnene, alle lyspærene, varmtvannet, m.a.o ganske mye dere har i huset blir jo varmere enn PC'en

Jeg nevnte akkurat det og da sa hun:

Ja jeg vet at det er veldig brannfarlig, og vi har begynt å skru av det om natta.

Saken er at jeg laster ned 24/7 og vil gjerne utnytte de 14 timene jeg sover eller er på skolen

Lenke til kommentar

Det er ingen sensorer i en PC som skrur av maskinen hvis en kondensator eller mosfet i PSU har kortsluttet. Det gjelder bare for CPU-temp. ...og det at det er intet brennbart i en PC er ganske feil. Mange av elkjip-kabinettene (nesten alle ferdig-PC'er) har kabinetter av plast, som brenner ganske bra. Selv i et vanlig kabinett er det store mengder plast. Allikevel er brannrisikoen ganske lav, og jeg ville heller vært redd for at TV eller PC-skjermen tok fyr, for der er det høy spenning, og mye støv.

Lenke til kommentar

Nå gjør jeg jo mere skade enn godt men jeg har en artikkel her som jeg fant. Der sier forfatteren at det lønner seg å ba et brannslukknings-apparat i nærheten av pcen og at han har hørt om flere pcer som har tatt fyr :(

 

LES HER

 

 

 

Edit: Du får kjøpe deg en sikkelig kjøler og få ned tempen da veit du. Kanskje hun roer seg hvis tempen er på 40c.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Det er ingen sensorer i en PC som skrur av maskinen hvis en kondensator eller mosfet i PSU har kortsluttet. Det gjelder bare for CPU-temp. ...og det at det er intet brennbart i en PC er ganske feil. Mange av elkjip-kabinettene (nesten alle ferdig-PC'er) har kabinetter av plast, som brenner ganske bra. Selv i et vanlig kabinett er det store mengder plast. Allikevel er brannrisikoen ganske lav, og jeg ville heller vært redd for at TV eller PC-skjermen tok fyr, for der er det høy spenning, og mye støv.

Jeg har jo vifter som blåser ut og inn i kabinettet. De som blåser inn har støvfilter. Så det kommer ikke så mye støv fra gulvet og inn i pcen :)

Lenke til kommentar
Edit: Du får kjøpe deg en sikkelig kjøler og få ned tempen da veit du. Kanskje hun roer seg hvis tempen er på 40c.

 

Har ThermalTake Volcano 11 og på full load ligger den på 43 grader :)

Idle 35 grader...Men skal nok få overtalt henne :D

hvis henne forumet du. da er du sikra for hu eller du eller noen andre har ikke noe å være redd for.. har hatt samme prob med morra men hu har ikke peil på data

Lenke til kommentar

Har ThermalTake Volcano 11 og på full load ligger den på 43 grader :)

Idle 35 grader...Men skal nok få overtalt henne :D

Ut ifra første posten din trodde jeg du lå på 60c jeg. Men du bør ikke vise henne artikkelen jeg fant ihvertfall ;)

Hehe det var med gamle kjøleren min jeg lå på det. Det er der hun har låst seg fast :)

Lenke til kommentar

punkt nummer 1

 

offtropic: MORRA DI har seriøse nerveproblemer som bedkymerer seg over noe sånt!

hvorfor i svarte sier du at cpuen din ligger rundt 60grader hvis du vet hun bedkymrer seg!

 

vis dette til morra di du: http://www.bbbas.no/Byggevarer/deltanett/57_brannfarlig.asp

er en eltriker som svarer!

og ikke ett lite tips! ikke fortell morra din noe om sånne ting flere ganger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...