knokle_85 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Etter å ha innstalert Esy cd creator i windows xp fikk jeg en beskjed om at dette programmet hadde kjente kompabilitets problemer med widows xp. Ved hver oppstart hindrer xp to drivere å laste. Det er snakk om 2 drivere i katalogen c:\windows\system32\drivers\ og de heter; cdr4_2k.sys & cdralw2k.sys problemet mitt er at når jeg avinnstalerte programmet så ble disse filene liggende, og det som er enda verre er at brenneren ikke fungerer til brenning og dvd spilleren ikke fungerer til å vise dvd filmer. Men begge fungerer fint til å lese vanlige cd plater. Hvis jeg fjerner disse 2 driverene så sier device manageren at det er noe feil med spillerene fordi at det var noen enhets drivere som ikke ble lastet. Dette burde jo ikke vert et problem siden disse filene i utgangspunktet ikke var der og spillerne heller ikke er avhengige av disse.. (tror jeg, er ikke helt sikker på dette) Noen andre som har hatt samme problemet og vet om en løsning? blir veldig taknemlig om noen gjør det. Sorry skriveleifene, det begynner å bli seint.. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Kjører selv Easy uten noen form for problem, har Widows XP Pro, og har aldri fått feilmeldingene som du snakker om. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) nei, men jeg tror disse 2 driverene er forbundet med dvd spilleren på maskinen min; Compaq SD-612b.. Men begge er levert av Adaptec Endret 8. februar 2004 av knokle_85 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Forsøk å slette både spillerene fra HW listen samt driverene og reboot. Da skal XP "finne" nye enheter og installere standard-drivere... Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) har allerede prøvd det. Det er det som er så j æ v l a merkelig.. Driverene er levert av adaptec, (altså easy cd creator) men hvis jeg sletter de så påstår windows at noen av enhetsdriverene mangler. Da vises ikke spillerene i explorer engang. Endret 11. februar 2004 av knokle_85 Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvilken version er det snakk om? Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Det er versjon 4.. Og ja jeg vet at den ikke er kompatibel med xp, men det var ikke jeg som innstalerte den. Familien kan være en sann plage av og til.. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Nå er det vel Roxio som leverer CDCreator, de kjøpte det fra Adaptec hvis jeg ikke tar helt feil f.o.m versjon 5? Uansett, det høres ut som om du har en urgammel versjon av CDC som ikke er kompatibel med XP, og da er det vel å forvente at problemer oppstår. CDC er problematisk å fjerne, siden en vanlig avinstallasjon ikke fjerner alt utrolig nok. Men det er mange sider på nettet om dette, søk litt da Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Microsoft-support side, søk etter roxio eller adaptec.(engelsk) Du vil da finne en utfyllende beskrivelse av problemet og hvordan du løser det. Har vært borti det samme selv men husker ikke i detalj hva jeg gjorde for å fjerne det. Det er uproblematisk iallefall!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå