Gå til innhold

hva er best


!KO!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 maskinen jobber raskere men du får ikke maskinen til å jobbe raskere ved å øke cpuen.. tenk litt etter.. det er hdd som jobber.. cpu ram etc som behandler den dataen.. så nei den må du dra litt lenger med... ram er det som teller heller mer.

 

2.høyere fps... vel ja det kan diskuteres.. det er nesten umerkbart. ettersom det er 3d kortet og ramen som jobber mest sammen sammen med cpu seff også men cpu teller ikke like mye her

 

3 en poeng sum i en test?? hva fan er vitsen.. er som om du skal måle pikken din i dusjen med ørten andre.. det er latterlig bare.(sier bare meningen min om denne her)

 

4. fortell meg her hvorfor du får det så mye mer moro?

 

5.Ekke noe og skryte av liksom. ettersom du ikke nesten kjenner forskjellen.. det er snakk om microsekundre forskjell når du øver med 400 mhz

 

6. får ikke mer for pengene ved å kjøpe en cpu og over clocke den.. den gjør arbeidet sitt som den er lagd for.. du betalerfor hva du får.

Du får med for pengene å over clocke en 2.5 ghz pentium til over 3ghz

Lenke til kommentar

hvorfor jeg prater kun fakta.. hvrofor skal det bli rabalder.. om han vet hva som jobber mest med hvem av delene i pc'en så skjønner han dette.

Det er hans valg om han vil overclocke eller ikke.

Men du legger ikke merke til forskjellene om du ikke øker med neste 1 ghz

men likevel kan ikke en hdd jobbe raskere enn den har blitt bygd til.

så han tar feilk

Lenke til kommentar
1 maskinen jobber raskere men du får ikke maskinen til å jobbe raskere ved å øke cpuen.. tenk litt etter.. det er hdd som jobber.. cpu ram etc som behandler den dataen..  så nei den må du dra litt lenger med... ram er det som teller heller mer.

 

2.høyere fps... vel ja det kan diskuteres.. det er nesten umerkbart. ettersom det er 3d kortet og ramen som jobber mest sammen sammen med cpu seff også men cpu teller ikke like mye her

 

3 en poeng sum i en test?? hva fan er vitsen.. er som om du skal måle pikken din i dusjen med ørten andre.. det er latterlig bare.(sier bare meningen min om denne her)

 

4. fortell meg her hvorfor du får det så mye mer moro?

 

5.Ekke noe og skryte av liksom. ettersom du ikke nesten kjenner forskjellen.. det er snakk om microsekundre forskjell når du øver med 400 mhz

 

6. får ikke mer for pengene ved å kjøpe en cpu og over clocke den.. den gjør arbeidet sitt som den er lagd for.. du betalerfor hva du får.

Du får med for pengene å over clocke en 2.5 ghz pentium til over 3ghz

Voldsomt da...

 

Vel, jeg er meget uenig i det du sier, men vi har alle lov til å si våre meninger.

 

1. JEG merker selv at min maskin jobber raskere når den er klokket. At den åpner programmer kjappere, loader kjappere o.l. Det er ikke mange sekundene det er snakk om, men jeg syntes at det er verdt det.

 

2. JEG merker ikke SÅ syk forskjell i spill når maskinen er klokket, men det er ikke derfor jeg klokker da. Men du får høyere FPS.

 

3. Jo, slik at du kan sammenligne med andre, ha det gøy, se hva systemet ditt er godt for. Jeg liker det, og jeg vet at MANGE andre gjør det også ;)

 

4. Jo, fordi jeg liker å tweake systemet, klokke er morsommt, se hva jeg klarer å presse utav systemet mitt, få maskinen til å skrike ut "JEG KLARER IKKE MER" :p

 

5. Det er mange som skryter over at de har klokka til 3.5GHz, 3.8GHz osv osv. Men så satt jeg det som spørsmålstegn siden det sikkert ikke er alle som gjør det...men jo, mange skryter av det, tro meg :yes:

 

6. Du får mer ytelse for pengene jo ;)

 

Dette spørs jo på hvordan du klokke systemet ditt da, hvis du klokker CPU og setter minne på 5:4 eller 3:2, så vil du få betraktelig dårligere ytelse enn å kjøre ramen på 1:1, synkront med CPU.

 

Jeg kjører CPU'en min på 3.1GHz 240FSB, 2 BH-5 brikker på 1:1, altså 240MHz 2-2-2-6...jeg merker ganske bra forskjell.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

ahah.. vincentya.. dritbra..

Du svarte på en sakelig måte, der du forklarer det du mener, siden alt du sa stemmer, er dette noe av det bedre innlegget jeg har lest på lenge.. Dersom dette regnes som for grvot eller gjør at tråden stenges, bør noen ta seg sjøl i nakken. Når han svarer så bra som han gjør, og begrunner det, syns jeg det er ekstra bra at det kommer på en saklig, men samtidig humorfylt måte, med litt symbol bruk...

Er helt enig, for hvor mange er det kult og henge på busstasjon, og snakke om de ekstra 4 fps han fikk i CS, ved og overklokke cpu`n ..

Lenke til kommentar
ahah.. vincentya.. dritbra..

Du svarte på en sakelig måte, der du forklarer det du mener, siden alt du sa stemmer, er dette noe av det bedre innlegget jeg har lest på lenge.. Dersom dette regnes som for grvot eller gjør at tråden stenges, bør noen ta seg sjøl i nakken. Når han svarer så bra som han gjør, og begrunner det, syns jeg det er ekstra bra at det kommer på en saklig, men samtidig humorfylt måte, med litt symbol bruk...

Er helt enig, for hvor mange er det kult og henge på busstasjon, og snakke om de ekstra 4 fps han fikk i CS, ved og overklokke cpu`n ..

tusen takk :) jeg trur faktisk de ikke har hetl forståelse på oppbyggingen av systemet i pc'en men en kan aldri bli sur pga noen ikke vet alt.. man lever så lenge man lever.. jeg inrømmer jeg har hatt masse feil i saker her og lærer stadig noe nyt så dette forumet er et bra sted.

 

 

merkelig om tråen blir stengt.. selv om det var offtopic er det jo greit for brukere å utnytte det stedenfor å opprette nye tråder.. det krever mer lagring i bytes å opprette en ny topic enn å fortsette på en

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
1 maskinen jobber raskere men du får ikke maskinen til å jobbe raskere ved å øke cpuen.. tenk litt etter.. det er hdd som jobber.. cpu ram etc som behandler den dataen..  så nei den må du dra litt lenger med... ram er det som teller heller mer.

 

2.høyere fps... vel ja det kan diskuteres.. det er nesten umerkbart. ettersom det er 3d kortet og ramen som jobber mest sammen sammen med cpu seff også men cpu teller ikke like mye her

 

3 en poeng sum i en test?? hva fan er vitsen.. er som om du skal måle pikken din i dusjen med ørten andre.. det er latterlig bare.(sier bare meningen min om denne her)

 

4. fortell meg her hvorfor du får det så mye mer moro?

 

5.Ekke noe og skryte av liksom. ettersom du ikke nesten kjenner forskjellen.. det er snakk om microsekundre forskjell når du øver med 400 mhz

 

6. får ikke mer for pengene ved å kjøpe en cpu og over clocke den.. den gjør arbeidet sitt som den er lagd for.. du betalerfor hva du får.

Du får med for pengene å over clocke en 2.5 ghz pentium til over 3ghz

1. Som Gef sa; maskinen jobber raskere når programmer åpnes o.l. og da teller sekunder.

 

2. Spill som f.eks. cs bruker en del prosessorkraft i forhold til andre spill, så her kan du redde deg ved at hvis du har en gammel maskin, kan du klokke cpu og få høyere ytelse.

 

3. En test sier hvor mye maskinen din duger og da er det SELVSAGT at man skal tweake maskinen til å yte mest mulig!

 

4. Man blir mer kjent med sin egen maskin og hvor mye den tåler, men det varierer nok fra person til person om han syns det er gøy å klokke eller ei.

 

5. De fleste som henger her driver mye med pc og har kamerater som gjør det, og da er det alltid kjekt å si hvor mye du har klokket og sammenligne med kompiser eventuelt andre forumbrukere.

 

6. Mange prosessorer yter i utgangspunktet mindre enn hva de er gode for, så av og til handler det om å "be" den om å yte det den egentlig skal. Om du får den til å yte mer er jo det bare kjekt. Ergo; man får mer for pengene hvis man får et produkt til å yte like mye eller mer som et tilsvarende type produkt som er dyrere.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
hva er vits med å overclocke en prosessor som ligger over 2 ghz? du får ALDRI bruk for det.

 

Men, er det da ikke noen forskjell på en f.eks p4 2.8 800fsb og en p4 3.0 ghz 800fsb? Rett meg hvis jeg tar gruelig feil, men er ikke forskjellen mellom en 2.8 ghz 800 fsb og en 3.0ghz 800fsb, 200 mhz.

 

Si da at man klokker en 2.8 til 3.0 sitter man ikke med en raskere prossesor, og har fått mer for pengene. Bare lurer. Forskjell på ytelse må det vel være?

Lenke til kommentar
1 maskinen jobber raskere men du får ikke maskinen til å jobbe raskere ved å øke cpuen.. tenk litt etter.. det er hdd som jobber.. cpu ram etc som behandler den dataen..  så nei den må du dra litt lenger med... ram er det som teller heller mer.

 

2.høyere fps... vel ja det kan diskuteres.. det er nesten umerkbart. ettersom det er 3d kortet og ramen som jobber mest sammen sammen med cpu seff også men cpu teller ikke like mye her

 

3 en poeng sum i en test?? hva fan er vitsen.. er som om du skal måle pikken din i dusjen med ørten andre.. det er latterlig bare.(sier bare meningen min om denne her)

 

4. fortell meg her hvorfor du får det så mye mer moro?

 

5.Ekke noe og skryte av liksom. ettersom du ikke nesten kjenner forskjellen.. det er snakk om microsekundre forskjell når du øver med 400 mhz

 

6. får ikke mer for pengene ved å kjøpe en cpu og over clocke den.. den gjør arbeidet sitt som den er lagd for.. du betalerfor hva du får.

Du får med for pengene å over clocke en 2.5 ghz pentium til over 3ghz

1. Som Gef sa; maskinen jobber raskere når programmer åpnes o.l. og da teller sekunder.

 

2. Spill som f.eks. cs bruker en del prosessorkraft i forhold til andre spill, så her kan du redde deg ved at hvis du har en gammel maskin, kan du klokke cpu og få høyere ytelse.

 

3. En test sier hvor mye maskinen din duger og da er det SELVSAGT at man skal tweake maskinen til å yte mest mulig!

 

4. Man blir mer kjent med sin egen maskin og hvor mye den tåler, men det varierer nok fra person til person om han syns det er gøy å klokke eller ei.

 

5. De fleste som henger her driver mye med pc og har kamerater som gjør det, og da er det alltid kjekt å si hvor mye du har klokket og sammenligne med kompiser eventuelt andre forumbrukere.

 

6. Mange prosessorer yter i utgangspunktet mindre enn hva de er gode for, så av og til handler det om å "be" den om å yte det den egentlig skal. Om du får den til å yte mer er jo det bare kjekt. Ergo; man får mer for pengene hvis man får et produkt til å yte like mye eller mer som et tilsvarende type produkt som er dyrere.

nr 1..

jeg gjentar meg.. en harddisk kan ikke åpne et program fortere enn den kan lese og skrive. dermed teller ikke en cpu på 2ghz til en på 3ghz trur det er snakk om millisek. Grunnen er at cpu prossesserer den infoen som hdd gir den og sender videre i sammarbeid med ram etc.

La oss si hdd leser 125 mb i sekundet.. da kan du ikke klare å lese ting på hdd raskere enn den kan.. det er fysisk umulig uten at du øker RPM og lese styrken på hdd. ved å gjøre dete øker du varmen og sjansen for at du smelter platen er større(ikke smelte men den blir bøyd)

Lenke til kommentar
hva er vits med å overclocke en prosessor som ligger over 2 ghz? du får ALDRI bruk for det.

-Maskinen jobber raskere

-Du får bedre FPS i spill

-Du får høyere poengsummer i tester

-Du har det mer gøy :p

-Har noe å skryte av? :)

-Du får mer for pengene ;)

Du glemte å si att du også korter ned levetiden på din cpu når du overklokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...