Aetius Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 For meg er ønsket om en totalt lydløs PC uforståelig. Jada, jeg vil heller ikke ha en bråkete maskin, men LITT lyd mener jeg bare er bra. Hadde makinen min vært 100% lydløs, hadde jeg fått helt noia, tror jeg! For eksempel bruker jeg (ofte ubevisst - så vant er jeg til det lille som er av lyd) "støyen" fra PCen min som et slags diagnostiseringsverktøy. Om maskinen henger, idler eller jobber hardt, så er lyden forskjellig, og jeg handler deretter. For noen uker siden fant jeg ut, kun basert på lyden, at den ene harddisken min var nær ved å ta kvelden for godt, og jeg fikk da reddet alt som var på den før så skjedde omtrent en uke senere. Noen andre som har meninger, synspunkter eller erfaringer med lignende? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 ja pcen min er så stille nå at jeg må stikke hode inn og skjekke om viftene går redd for at cpu vifta har stoppet Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jag håller fullständigt med om att lite ljud är av godo, i diagnosticeringssyfte. Jämför med bilar; jag har själv kört en bil som var så tyst att jag trodde motorn stannat vid korsningar med resultat att jag försökte starta om den... Biltillverkarna har ju också varit tvugna att lägga in artificiella reläljud till körriktningsvisaren. /Olle Lenke til kommentar
lodott Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Nei jeg er ikke enig, i hvertfall ikke sålenge pcen skal stå på soverommet. Skal den stå på et kontor e.l. er det ikke så nøye. Hvis en hardisk tar kvelden hører man jo det som regel selv om man har mye støydemping. Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Har nettopp fått meg bærbar (lydløs centrino), uvant uten lyd! Blei nesten litt fortvila i sta då den "stoppa opp", men det var bare hd'en som jobba med et eller anna.... No har eg (nesten) vent meg til å kike bort på hd-lyset om det blinker istaden for å høre på den "koselige" tikkelyden fra bråke-maxttoren min... jeu jeu... Endret 9. februar 2004 av thomas82 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Min er IKKE lydløs. 4stk kabinett vifter som fulgte med Lian Li kabinettet. 1stk 90mm vifte som sitter over cpu. En selv moddet vifte som sitter under skjermkort. Orginal vifte på skjermkort. 2stk vifter i PSU Tot: 9 Vifter pluss 3 HD Men jeg klarer å leve med det, har i tillegg viftestyring skriveleif Endret 9. februar 2004 av notarget Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Min pc er absolutt IKKE lydløs men en sann bråkebøtte. Eller det blir vel rettere å si at det er PSU'en som er skyld i alt bråket... Har et Q-tec kabinett skjønner dere... Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg hadde gjerne hatt en totalt lydløs pc. Aetius: Hvis du merket at hardisken lagde rare lyder og holdt på å ta kvelden, vil jeg regne med at du vil høre at det er noe feil med hardisken selv om pc'n din under normal operasjon ikke ville lagd noe støy (hardisker pleier å bråke MER enn vanlig når det er noe iveien med dem, akkurat som lodott allerede har sagt). Det er forøvrig en grunn til at de har LED som viser HD aktivitet. Olle P: Hadde ikke bilen turtallsmåler eller kunne du ikke føle at motoren var igang? Med tanke på at du ikke vil høre hvis motor er igang hvis du hører på musikk osv synes jeg det høres litt merkelig ut, no offence. --- Synes det blir litt dumt å legge så mye vekt på lyd, de fleste komponentet har enten en form for visuell varsling eller automatiske funksjoner som temp.vern på cpu, slik at du ikke på noen måte er avhengig av at pc'n skal støye... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Okay, kanskje jeg formulerte meg litt klønete. Det jeg mener er at jeg kan ofte bruke lyden fra PCen som informasjon om hva som egentlig skjer med den, selv når LEDs etc henger/ikke funker. For eksempel kan jeg ved hjelp av lyden si om PCen henger til de grader at en restart er nødvendig, eller om alt som trengs er å ikke mase på den i et minutt eller så. Jeg er selvsagt ikke mer glad i bråk enn de fleste andre - snarere tvert imot, faktisk - men faktum er at det lille som er av lyd fra PCen gir meg verdifull informasjon om hva det er som foregår med den - informasjon som jeg sjelden eller aldri får fra annet steds hold, og dette vil jeg heller ha, enn å ha en 100% lydløs PC. Nå ville jeg selvsagt også kun akseptert en 100% lydløs PC på soverommet (hvor min langt fra lydløse PC faktisk står), dersom den måtte stå påskrudd døgnet rundt. Men hvem har egentlig et slikt behov, uten samtidig ha muligheten for å sette PCen i et annet rom? Lenke til kommentar
implex Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) 11 ( 4*120mm) vifter tilsammen ( med icy docker ) 7 hardisker .. Støydempa kabinett fra I&S, viftestyring.. Er så glad jeg innvisterte litt i sånne ting nå, tanken på dette i et standard kabinett for det til og grøsse kaldt nedover ryggen. For jeg hører lyden i dag, tru meg , men den er helt til og leva med.. Uten lyd fra maskin, klarer jeg ikke sove, så for meg er ikke all lyd av det onde 2*cpu - 4*120 - 4 icy dock - 1*HK - 1*gfx - 1*40 mm - 2*80 i psu = 15 vifter det .. ikke rart jeg trenger større strømforsyning.. Endret 9. februar 2004 av implex Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Aetius: "Nå ville jeg selvsagt også kun akseptert en 100% lydløs PC på soverommet (hvor min langt fra lydløse PC faktisk står), dersom den måtte stå påskrudd døgnet rundt. Men hvem har egentlig et slikt behov, uten samtidig ha muligheten for å sette PCen i et annet rom?" -De som bor hjemme hos foreldre, men vil ha pc'n på rommet implex: Har også vanskelig å sove uten noe "støy" i rommet, men jeg synes vifte/pc støy er veldig plagsomt. Derimot har jeg på musikk når jeg skal sove. Alle er forskjellig, hehe Lenke til kommentar
Errae Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 de nettene kjæresten min overnatter slår jeg av pcen og GUD hvor godt! heilt stille i rommet!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå