Belarnion Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har Også Bolle x800, jeg er også sivilist! Slutt nå å skryte på deg... Hva er det du har som er så spessielt a? CV1? TVIII? P80, mp5 og AG3 har jo alle så det er greit Og SIBO (Strid i bebygget område) er vel heller ikke helt nytt? Hva er det jeg egentlig skryter på meg? Det jeg har sagt stemmer, så vidt jeg kan se? Jeg er rimelig sikker på at vi har faktisk noe av det beste utstyret som forsvaret har med tanke på SIBO-(light). Våpen: MP5 og Glock (Har forsvaret våpen som er bedre egnet i SIBO?) Briller: Bollé X800 T Elektroniske hørselvern til langt over tusenlappen. (Husker ikke nøyaktig pris) Flammehemmende ballaklava Masse stasj til MP-5. Utstyret til hver person koster flere 1000kr. + en god del flere ting Etter å ha sjekket på nettet en god stund nå, har jeg ikke funnet noen annen avdeling i hele Norge som trener mer på Anti-terror-SIBO enn oss. Dette så klart med unntak av spesialavdelingene (FSK, fallskjermjegere, marinejegere, Delta, HV016 osv.) Rundt 80% av utdanningen vår er nå SIBO relatert. Resten av utdanningen består av å skyte og generell infanteriutdannelse... Jeg har sjekket hver eneste kompani i hver av infanteribataljonene. Av og til har også sjekket ned til troppsnivå. - 6. Divisjon består av 12 bataljoner og ingen av de er spesialister på SIBO: -Logistikkbataljonen -Luftvernbataljonen -Militærpolitibataljonen -Sambandsbataljonen -Artilleribataljonen -Etterretningsbataljonen -Kavaleribataljonen -Panserbataljonen -Sanitetsbataljonen -Infanteribataljonen -Ingeniørbataljonen -Jegerbataljonen - FIST-H (Forsvarets Innsatsstyrke - Hær) -Jeg antar at noen er rimelig gode på ordinær bykrig-SIBO. Man får vel en god del opplæring i dette på befalsskole ol. Likevel tror jeg ikke det er så altfor mange av de som er gode i Anti-terror SIBO, kanskje med unntak av tidligere gardister som søker seg dit... - Garnisonen i Sør-Varanger (GSV - spesialister på vakt. Spesielt med tanke på grensa Norge/Russland.) De har ikke mye tid til å bli spesialister på SIBO, ser det ut til. -Stab GSV -Grensekompani/utdanning -Grensekompani -Garnisonskompaniet -Sambandsavdelingen - Hærens Jegerkommando... FSK er Norges desidert beste på anti-terror-SIBO og det meste, egentlig. - Kampvåpenet (Så vidt jeg kunne se, så er ikke SIBO en veldig stor del av utdanningen her. Selv ikke blant infanteristene!) -Kavaleri -Artilleri -Infanteri -Ingeniør - Krigsskolen (Selv så høyt oppe i systemet er SIBO bare en "liten" (prosentvis) del av utdanningen) - KFOR (bør kunne endel SIBO, kanskje også med innslag av anti-terror) - UKS, Hærens Logistikkvåpen - UKS, Hærens Samband - Vernepliktsverket Kanskje det er noen avdelinger jeg ikke har fått med meg, men jeg tror jeg har fått med meg det meste. Dette er morro, det synes jeg. Jeg postet nøyaktig den samme informasjonen som jeg postet i den første posten min her, på et engelsktalende forum på nettet. Tilbakemeldingene var bare positive. Her derimot... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dette er morro, det synes jeg. Jeg postet nøyaktig den samme informasjonen som jeg postet i den første posten min her, på et engelsktalende forum på nettet. Tilbakemeldingene var bare positive. Her derimot... Janteloven vet du Gøy å se at noen trives i forsvaret Lenke til kommentar
got_issues Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 VÆR SÅ SNILL.... DETTE HER ER BARE HELT LOKA. GREIT NOK AT DERE SKAL KVERULERE OG GREIER, MEN HVA ER VITSEN?! Beklager hissig bruk av [Caps Lock] , men jeg irriterer meg over at så mange av dere skal ødelegge "moroa" i forumet med teit, "vennskapelig" kverulering... Sikkert bare jeg som er teit assa, for nå får jeg vel slakt så det holder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå