Foxtrot Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Jeg hadde Norton Systemworks 2003 på pc'en min. Jeg installerte en trial versjon av norton Internet Security for et par dager siden. Jeg lastet ned via uppdateringsprogerammet dagen etter. Når jeg hadde gjort det, startet jeg ikke opp pc'en med det samme, selv om den spurte om det, for jeg ønsket å være på internett litt til. Da jeg omsider restartet pc'en lot ikke windows meg komme inn i "windows utforsker eller "søk- funksjonen" under "start". Jeg har kjørt "SpyBot" og "AdAware" og avinstallert begge Norton-programmene. Jeg har ikke løst problemet. Jeg trodde at jeg hadde fått et virus, men Det var ikke noe der. Jeg har prøvd å se om det war noe i oppstart som tulla med det var det ikke. Jeg disable'et i oppstart to program for å se om det hjalp, men nei. Programmene har jeg ikke sett før under "oppstart" i "msconfig". Programmene er "dumprep" og "b4v9" Alt virker fint i "Sikkermodus" Er det noen som vet hva dette problemet kan være? Endret 8. februar 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Prøv system restore Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Prøv system restore Det har jeg prøvd, men det fungerte ikke. Av erfaring så vet jeg også at "System restore" ikke fungerer alltid. Irriterende. Endret 8. februar 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg håper da at noen kan hjelpe meg mer enn dette. Liten respons vil jeg si. Det virker som at det er folk her nesten døgnet rundt. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det var da et rimelig spesielt problem også... Man kan godt klare seg uten explorer også... Jeg personlig buker totalcommander som filbehandler og talisman som shell og har ikke brukt explorer på maskina i flere måneder... Men tilbake til problemet ditt. Jeg vil tro at en reinstall av windows vil fikse problemet rimelig enkelt... Og det kan godt hende at du kan slippe ut med å legge inn window på toppend av den som allerede er der. Da legger den alle windows-filer på nytt, men du slipper å ominstallere diverse andre programmer... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Jeg håper da at noen kan hjelpe meg mer enn dette. Liten respons vil jeg si. Det virker som at det er folk her nesten døgnet rundt. Du kan jo forsøke å rydde opp i registeret med jv16 powertools http://www.jv16.org/ Endret 8. februar 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg tror at problemet er større enn kunnskapene i dette forumet. Det er synd. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg tror at problemet er større enn kunnskapene i dette forumet. Det er synd. Det tror jeg også....her må du nokk få "proff" hjelp Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 eg har akkurat d sama probleme explorer.exe bruge 100% av cpu når du prøve å åbna ei mappa? lr ka? klikke snart her. vis du fixe sei ifra? uden om å reinstalera då hate d** Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 eg har akkurat d sama probleme explorer.exe bruge 100% av cpu når du prøve å åbna ei mappa? lr ka? klikke snart her. vis du fixe sei ifra? uden om å reinstalera då hate d** Det er et kjent problem - du har sannsynligvis store videofiler i den mappa du prøver å åpne og da prøver explorer å cache dem... Det kan stoppes med ] fjerne en nøkkel i registren du trenger en fil som heter XP-AVIFIX.inf Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg hadde masse problemer med windows her en dag... løsningen som kanskje du også kan bruke: 1. sett i windows installasjonscd før oppstart... 2. klikk deg gjennom.... frem til du kommer frem til der det står om du har tidligere versjoner av windows. 3. når du har kommet så lang.. klikk "E" for å reparere windows.... så kjører du installasjonen.... ingenting av det gamle skal bli slettet. Håper dette hjelper for deg Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 i Group Policy (Start-Run: gpedit.msc) finns kanskje løsningen User configuration->Administrative Templates->Windows Components->Windows Explorer: 'Remove the folder options menu item from the tools menu' User configuration->Administrative Templates->Windows Components->Start menu and taskbar: 'Remoce search menu from start menu' å sette begge til Disabled kan hjelpe Lenke til kommentar
elektrovakum Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Foxtrot og xcavated! Funnet noen løsning på problemet ? "explorer.exe = cpu 100%" pesten rammet meg i går, så da er vi tre. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Foxtrot og xcavated! Funnet noen løsning på problemet ? "explorer.exe = cpu 100%" pesten rammet meg i går, så da er vi tre. Jeg løste problemet med å formatere partisjonen med WinXP i. Jeg tok selvfølgelig Backup av alt som jeg ikke ville miste. Jeg hadde ikke mulighet til å komme inn i explorer sånn uten videre, så jeg installerte et program som heter TotalCommander. En fin redning for meg for å komme meg inn i explorer, men et veldig tungvint prog. å bruke daglig. Jeg kunne ikke sitte med et operativsystem som ikke fungerte ordentlig. Jeg beklager at jeg ikke kom med tilbakemelding tidligere. Dere som har lignende problem: det kan være greit å formatere og legge inn operativsystemet på nytt. Jeg installerer ikke lenger programmene i samme partisjon som operativsystemet ligger i, ikke dokumenter, bilder eller musikk heller. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Pokker, nå har problemet kommet tilbake. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. jeg tror at det går greit i "Sikker modus" men det hjelper meg ikke. Noe som irriterer meg mye er at "Systemgjennomrettingsprogrammet" i windows ikke fungerer Jeg gidder ikke å formatere windows igjen det tar jo et halvt døgn å få alt på plass igjen. Jeg må si at jeg er ganske fortvilet. Nå går windows i sirup også. Jeg har defragmentert, ryddet og fikset for å få fikset feilen, men nei. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 eg har akkurat d sama probleme explorer.exe bruge 100% av cpu når du prøve å åbna ei mappa? lr ka? klikke snart her. vis du fixe sei ifra? uden om å reinstalera då hate d** Har du fått orden på problemet ditt? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Foxtrot og xcavated! Funnet noen løsning på problemet ? "explorer.exe = cpu 100%" pesten rammet meg i går, så da er vi tre. Har du fått fikset problemet med "windows utforsker"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå