silensio Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hei Jeg funderer på ny pc og da lurte jeg på om dette hovedkortet (Asus A7V8X-MX Hovedkort Socket A DDR LAN KM400, ATA/133, VGA, ATX, USB2.0, 8X AGP) fra komplett støtter pc3200 minne? For det står ikke på spesifikasjonen (PC2100,PC1600,PC2700) på dette kortet,men det var noen som sa at det gjorde det. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvis det ikke står på hjemmesiden til ASUS støtter det rolig ikke PC3200 RAM. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hvis det ikke står på hjemmesiden til ASUS støtter det rolig ikke PC3200 RAM. Rammen er jo bakover kompatibel, om du stapper i pc 4200 brikker, så vil disse kjøre på pc 2700 hastighet (Om han ikke har klokket da) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Feilpostet. Skal ligge under hovedkort, CPU, minne-kategorien. Flyttes. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hvilken FSB hovedkortet kjører på avhenger av prosessoren du velger, men 333MHz er det du bør gå for, en AMD Athlon XP2500+ f.eks. Du trenger da minimum PC2700 minne, men som Deuce skriver så kan du gjerne sette i raskere minne, selv om minnet allikevel vil kjøre på den samme frekvensen. Jeg ville sett etter minne med gode sk. timings, jo lavere jo bedre, minne som klarer CAS 2 er best. Imidlertid koster det litt mer enn 'vanlig' CAS 2.5 minne, så du får vurdere ut fra lommeboken. Jeg ville også sett etter PC3200 minne slik at du har litt å gå på hvis du bestemmer deg for å overklokke maskinen din, samt at prisforskjellen fra PC2700 er minimal. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå