Gå til innhold

General snus


Vigji^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig en guide som æ forsto litt av, White har stort sett rett, mæn "ishavskatedralformen" e bedre enn Tønne. Det e rett og slætt logisk. Væl uten å ha så stor bue

 

Argumentasjon:

 

Snusen skal ligge fra tenna og hel opp under, Størst kontaktflate gir best utnyttelse. Og sia at hos de fleste så møtes tannkjøtte og leppa i en V så e den logisk formen ca 2 - 2,5 cm lang, ca 1- 2 cm høg, heilt spiss oppe, og ca 5-16 mm i bunn. (avhengig av kor stor du e i kjæften)

 

Ænklaste måten å få den tel å å lage ei tønne først, så "spisse" dein.

 

Ei slik klype av general, skal lagest med andakt, e dein pærfækt laga så vil dein ligge flott uten å reinne, eller sprekke i ca 50 min (huske æ ifra mine skoledaga).

I tellegg skal ei pærfækt klype kunne tas ned på tonga og fløttes ifra dein eine sia av kjæften tel dein andre, og det uten å endre form. E

 

For dein leken skal ca en boks snus ferdig ætte bruk danne en sirkel av pent brukte deilige snusklype, la tørke og du har en fin dekorasjon tel å hænge på væggen.

 

Av de forklarte formene e tønne best, dette da dein forme sæ ætte leppa best. Dein forma sæ faktisk noelunde som beskrevet ovenfor, pyramiden, pøh, den bare ryr.

 

PS, lite Lørdagstips, en go liten dråpe ublanda "kark" gir en ekstra spiss, Konjakk går også. Det gir en ækstra fin nytelse må oppleves. :cool:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg leste denne tråden... jeg liker ikke snus, men har funnet en annen måte å stille nikotinsuget:

  1. Kjøp en tippemaskin, en pakke rulletobakk og tomme sigaretthylser.
  2. Legg passe mye tobakk i tippemaskinen, pakk det jevnt godt sammen.
  3. Lukk igjen tippemaskinen, og finn en hylse med filter, sett den på.
  4. Ta ladegrep på maskinen.
  5. Sett sigaretten i munnviken, tenn på.
  6. Trekk ned, pust ut.
  7. Gjenta punkt 6 til ønsket effekt oppnås, eller:
  8. All tilgjengelig tobakk i sigaretten er røykt opp.
  9. Stump og kast filteret.

Fordelen med denne metoden, er at du kan oppnå den mye ettertraktede Lungekreften™ eller Røykerbeinet™, noe som ikke er lett vha. snus-metoden.

Men for all del, om dere nøyer dere med munnhulekreft og redneck-look, go ahead... ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke de som ikke liker snus bare la vere å svare i denne tråden? Merkelige folk altså.

 

Det som jeg har opplevd gjennom min tid som snuser, er at bakevanene mine har endret seg drastisk. Jeg har nå slurvet veldig med å bake, så det blir ikke så faste, og de renner en god del.

 

Den beste måten for meg er å bake den ned i boksen, og derretter bake resten av den med tungen. Da er snusen ganske fresh, og en får mer ut av den.. (Min mening). Og hvis jeg skal ha en langvarig pris (På fester) så baker jeg den til en slags sylinder form. der den er smalest i midten )_( <-- Sånn på en måte. ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor godt nybegynnere liker dette, men what the fuck :p

 

1: Stapp tunga rett i boksen og måk mest mulig inn i kjeften.

 

eller

 

2: bruk tommel, peke og langfinger, og riv med passelig mengde (eventuellt bak den litt mot kanten av boksen for å feste den hvis du føler for å bake), så bare stapper du det i munnen og lar tunga gjøre resten av jobben.

 

På denne måten får du my mer snussaft med deg inn i munnen og du vil få mer nikotin = mer nytte av snusen.

 

3: Kos deg med en god pris general

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Hmm.. som nybegyner innen bakefeltet må jeg si at det er relativt vanskelig å bake seg en ordentlig tønne av detta greiene. Generalen er litt for "løs" etter min mening. Noen som er enige/uengie? er Grovsnusen no bedre å bake med?

Grovsnusen er bedre ja. Skruf er best (å bake med).

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke at det er så stor forskjell på Skruff og General, litt anderledes smak men effekten er lik. Bruker å variere og ta en boks Skruff inimellom, men er som regel trofast mot min General :!:

 

For nybegynnere vil jeg anbefale å pakke prisen litt hard, den render ikke så mye da. Jeg bruker bare å trø tommel og pekefinger ned i boksen, klype litt og rett oppi leppa. Det gjør jeg mest av latskap.

Lenke til kommentar

Denne tråden passet jo utmerket siden det nå er 2 dager siden jeg sluttet å snuse og lysten på snus er som verst. ;)

Mine erfaringer når det gjelder snusvalg er at man kan prøve mye forskjellig som kan være digg en stund, men General er den eneste man aldri går lei av og alltid vender tilbake til.

Et triks som er bra er å bake en vanlig løs tønne og deretter knuse den i overleppen eller bare ta en klype rett opp (vanskelig). Da bakes snusen perfekt oppe i leppen uten søl (hvis det gjøres riktig).

Lenke til kommentar
Denne tråden passet jo utmerket siden det nå er 2 dager siden jeg sluttet å snuse og lysten på snus er som verst. ;)

Mine erfaringer når det gjelder snusvalg er at man kan prøve mye forskjellig som kan være digg en stund, men General er den eneste man aldri går lei av og alltid vender tilbake til.

Et triks som er bra er å bake en vanlig løs tønne og deretter knuse den i overleppen eller bare ta en klype rett opp (vanskelig). Da bakes snusen perfekt oppe i leppen uten søl (hvis det gjøres riktig).

Føler med deg.

 

Jeg holdt meg i 16 dager, etter å ha brukt snus i 15 år.

 

Så kom det litt stress, MCP test, unger.......

 

Da var det bare å begynne igjen.

 

Men..Hold ut, jeg skal klar å slutte igjen.

 

Forøvirg er Ettan mitt valg. Ble lei General ettter 10 år med den.

 

V

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...