Gå til innhold

General snus


Vigji^

Anbefalte innlegg

Nydelig wh1t3inc. .  :love:

Klarer du å bake nå? ;)

Hehe..

Jeg øver fortsatt. Greier fint og lage kuler nå, men jeg sliter litt når jeg tar den oppi, går som regel greit. Er det ikke slik at øving gjør mester? Og med den fine guiden din så går det enda raskere :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe..

Jeg øver fortsatt. Greier fint og lage kuler nå, men jeg sliter litt når jeg tar den oppi, går som regel greit. Er det ikke slik at øving gjør mester? Og med den fine guiden din så går det enda raskere 

 

Det har du helt rett i....øvelse gjør mester! Du har'n inne i løpet av noen få dager.

 

mvh

Pantera

(brukt snus i 16 år)

Lenke til kommentar
Seriøst, om leppa blir større etter hvert? Er det sant at mann for masse hule rom opp i kinnet? Hvordan vil fjese se ut etter år med god snusing?

 

Nei! Leppa blir ikke større. Og du får heller ikke en masse hulrom i kinnet. For 20-30 år siden (kanskje enda lenger siden) kunne man få det. Da ble det brukt ørsmå glassbiter i snusen, for å kutte opp huden i munnhulen, slik at nikotinet kom raskere i blodet. Dette ble etterhvert erstattet med saltkorn, som gjør akkurat samme nytten, men ikke skader munnhulen. Saltet åpner porene, slik at nikotinet strømmer inn. Prøv å spis opp en pose med salte peanøtter, og legg deretter inn en god pris. Du kjenner at det "røsker" skikkelig i leppa fordi saltet har åpnet porene.

 

Jeg har selv brukt snus siden jeg var 13 år. Er snart 30, og det synes ikke på meg....at jeg har brukt snus i snart 17 år altså....

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du måtte bare poste den linken... Nå prøver jeg å slutte her. Har noen halvfulle bokser liggende og jeg river meg i håret fordi jeg ikke kan røre dem. Fy ****** så vanskelig å slutte.

 

Edit: Jeg sprakk...

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Röda Lacket: Konsistensen er akkurat som leire og virkningen er ikke noe å skryte av.

 

 

Harre, den er jo sandder da.. Men det er general er best..

 

Har nå susa uregelmessig i 4 år, og røyka fast i 4 også. Slutta med røyken for 4 uker siden.. ganske stolt egentlig..

Kuttet drastisk ned på snusforbruket også.. 3 bokser i uka..

 

snart er jeg fri for nicotin :) SWEET

Lenke til kommentar

:D

 

Må le og le av denne perfekte guiden (såkalt perfekt)

 

Eter å ha snust i 17 år er min pefekte pris som følger.

 

åpne boxen, høyre tommel og pekefinger. Ta en passende mengde, dytt det under.

Er det for lite, dytt mer.

 

For en pris å være perfekt må den ligge inne så lenge at du glemmer at den er der. Når du får lysst på en pris til, så var forrige pris så god, at du aldri tok den ut. (også økonomisk) :yes:

 

Hvorfor i all verden gjøre det så vanskelig!!

 

Og forresten, er du veteran snuser, så bruker du ikke general. (brukte den i 14 år)

Jeg bruker Ettan, den er mildere enn general, og har mer smak. dersom jeg må ty til general nå, synes jeg den er smakløs.

 

Noen som har klart å dytte inn en pris på post 1 ved slottet, uten at ag-3 forlater skulderen? enkelt som bare det. :p

 

 

V :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
åpne boxen, høyre tommel og pekefinger. Ta en passende mengde, dytt det under.

Er det for lite, dytt mer.

Da har du misforstått begrepet "perfekt pris". For at den skal være perfekt må den holde under alle forhold. Du kan ikke med hånden på hjertet si at du kan le deg skakk uten at tungen får lide av rennende snus? Prisen må være hard og rimelig uknusbar. Glatt og formfast. Kanhende det er mer virkning i din type pris, men den er langt i fra perfekt. Man baker jo ikke en gang. Det var hovedsaklig en bakeguide jeg skrev, ikke en snuseguide. Hvordan en pris nytes får være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar

 

Noen som har klart å dytte inn en pris på post 1 ved slottet, uten at ag-3 forlater skulderen? enkelt som bare det. :p

 

 

V :dontgetit:

Nei gitt.. du vinner der hehe..

 

 

Nå har jeg snusa i en god stund selv, men jeg liker ikke helt å bruke snus på samme måte som deg. Jeg har ikke noe i mot å få snus på tunga eller svelge litte grann, men når jeg ikke baker svelger jeg en god del mer en litte grann..

 

snusen skal bakes forsiktig i tønner slik at når du "flippern" opp med tunga så fordeler den seg rundt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En lærer på en videregående skole her i nærheten reiser til sverige to ganger i året og kjøper inn nesten 200 bokser. Han snuser en boks til dagen, så snuser han konstant. Han snuser når han spiser og når han underviser. Rundt 400 bokser i året.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...