Gå til innhold

Amobil-test av SX1

lelle

Anbefalte innlegg

Jeg eier en SX1 nå, etter å ha hatt Nokia 6600, som jeg forøvrig var veldig uheldig med, siden jeg måtte bytte mobil 3 ganger.. Til slutt byttet jeg bare til SX1. Mer fornøyd med den enn 6600, har alle funksjonene som Nokia 6600 hadde + radio og mp3 spiller (STEREO), i tillegg til at den støtter hotswapping av MMC. Eneste den mangler er themes i sitt os siden det er en litt annen versjon enn den Nokia 6600 bruker.

Poenget mitt er at hvis Nokia 6600 fikk en 6'er, burde SX1 får en 7'er :p

Eneste man kan si noe på er tastoppsettet, men etter et par dager så blir du vant til det, og da har det ikke noe å si ;)

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes endel av dine tester på siemens-siden din ikke er så veldig gode.

Vet ikke hva du snakker om siden jeg aldri har skrevet noen test av en mobil.

Personen som tar seg av tester hos oss har mer erfaring med mobiler enn meg og har fått veldig bra feedback på testene sine, selv om de noen ganger er litt strenge (C60 fikk veldig mye pepper f.eks) :)

jendor: for å ta et eksempel så hadde garantert ikke Z600 fått 6'er hvis det f.eks hadde vært en Nokia ;)

Er et spørsmål om erfaring og kunnskap, men noen ganger virker det som om forkjærligheten til diverse merker virker inn også.

Dette kunne vi kranglet om i evigheter, men det er helt uten nytte og mening uansett :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du snakker om siden jeg aldri har skrevet noen test av en mobil.

jendor: for å ta et eksempel så hadde garantert ikke Z600 fått 6'er hvis det f.eks hadde vært en Nokia ;)

Det er jo publisert tester på siden din? Sånn sett står du bak de.

Mulig du ikke skriver de selv, men de reflekterer garantert dine meninger likevel.

At Z600 ikke hadde fått en 6'er hvis det var en Nokia er din påstand.

Lenke til kommentar

En test er og blir subjektiv.

Alle som kjøper mobiltelefon burde gå etter sitt eget hode, og hva de selv mener de har behov for. En mobil som har fått terningkast 6 i en subjektiv test, trenger ikke nødvendigvis være verdt mer en ett øye på terningen av en som bruker den. Alle er forskjellige, og liker forskjellige ting. Omvendt, en telefon med terningkast 3 kan for en annen bruker være akkuat det han/hun leter etter/trenger til sitt bruk, og i så måte være verdt en sekser.

Lenke til kommentar
En test er og blir subjektiv.

Alle som kjøper mobiltelefon burde gå etter sitt eget hode, og hva de selv mener de har behov for. En mobil som har fått terningkast 6 i en subjektiv test, trenger ikke nødvendigvis være verdt mer en ett øye på terningen av en som bruker den. Alle er forskjellige, og liker forskjellige ting. Omvendt, en telefon med terningkast 3 kan for en annen bruker være akkuat det han/hun leter etter/trenger til sitt bruk, og i så måte være verdt en sekser.

Må bare si meg enig her, men det er en nok en del som vektlegger slike tester når de skal velge mobil.

Personlig synes jeg man ikke burde bruke terningkast slik amobil.no gjør, da sluttkarakteren ikke helt speiler testen men en personlig smak.

Skal man bruke treningkast på sluttkarakteren bør man beskrive hvordan man kom frem til den, som ved f.eks. at teknologi gir 30/100 og skjerm gir 15/100 ...., sum 100/100.

Dette er en personlig mening som jeg mener vil gi et bedre intrykk av testen. ;)

Lenke til kommentar

Vanlig hvis er testene gode....

men er kanskje litt enig i at z600 fikk en litt for god karakter (jeg synes den fortjener 5) men så er den billig og har god skjerm....

utseende bør ikke vektlegges engang...

noen liker volkswagen golf; andre mercedes vito... noen feite damer; andre damer med anoreksi og store mursteiner foran; over navlen og under haka ;)

ellers hadde den paranoide fyren som skrev over meg mye gode punkter ;)

begynner kanskje å skli ut litt :p

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Råder dere som venter på amobil sin SX1-omtale til å lese omtalen på www.club-siemens.net .. skulle tro at testen bare snakker om det positive med mobilen men jeg opplever det som en ganske objektiv test som nevner negative aspekter ved mobilen også.. en bra test :)

Enig, trodde egentlig at c-s sin test av sx1 kom til å bli en ren "hyllest" til sx1, der alt det negative med telefonen (for det er jo noe negativt med den og) skulle holdes hemmelig, men når jeg leste testen syns jeg den var ganske fair, tok med en del negative ting på telefonen i tillegg til alle de positive ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...