Gå til innhold

Skal jeg kjøpe ny prosessor til dette skjermkortet

StianGH

Anbefalte innlegg

Hei sann!

----------------------------------------Litt ekstra-------------------------------------------

Da jeg kjøpte denne maskinen trodde jeg jeg gjorde et kupp. 2.4 Ghz og 256 MB RAM (nå 512), men med mine da værende kunnskaper kunne vel ikke jeg vite at Intel Celeron skulle være noe herk :ermm: ! Jeg har etter dette byttet ut mitt GeForce MX 400 med FX 5600 (256). Kunne jeg vite at 5600 "ikke var til spilling" :roll: ?

---------------------------- Her kan du begynne å lese-----------------------------------

Jeg har tenkt å kjøpe ny prosessor til mitt FX 5600 (ja, ny prosessor TIL skjermkortet). Jeg skal kjøpe P4 2.8 Ghz i stedet for min Celeron 2.4, men så ble jeg litt i tvil. Skal jeg gjøre dette?

Det jeg vil oppnå er å kunne spille BF 1942 (Desert Combat) i 1024x768 og detaljer på middels, UTEN AT FPS KOMMER NED PÅ 0.1!

Noen annbefalinger?

NB!

Jeg er ikke tålmodig så å vente på Prescott (eller whatever) er HELT, jeg gjentar, HELT umulig! :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du vil merke noe stort forskjell når det gjelder spilling, det stort sett skjermkortet som bestemmer ytelsen på spill. Hvis du har anledning ville jeg heller lånt en cpu og se om ytelsen er noe bedre før du kjøper.

Jo vil merke forksjell i Bf ja.

Mere med l2 Cache så går det litt glattere, når du har fått satt den inn så formaterer du siden det er innlysende at du har et hardware problem.

0,01 fikk jeg på en P3 450,R7000Pci faktisk høyere ;)

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Bytter du ut din celeron med en ekte P4 så vil du få mange ekstra FPS! Celeron er bare så dårlig egnet til spill og tester viser at det er veldig mye å tjene på grafikkytelsen ved å velge en annen prosessor enn celeron.

For de som enda ikke har fått med seg hvor dårlig celeron er, ta en titt på denne testen :cool:

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Tror ikke du vil merke noe stort forskjell når det gjelder spilling, det stort sett skjermkortet som bestemmer ytelsen på spill. Hvis du har anledning ville jeg heller lånt en cpu og se om ytelsen er noe bedre før du kjøper.

Du vil merke forskjell jo! En venn av meg ahr xp3000+ og FX 5200, BF1942 går helt greit!

Lenke til kommentar

Du vil merke forskjell jo! En venn av meg ahr xp3000+ og FX 5200, BF1942 går helt greit!

Prosessoren har endel å si ja :yes:

Lenke til kommentar
1. sjekk om hk støtter cpuer med 800mhz buss, gjør den det kjøp en slik cpu forutsatt at rammen er skikkelig

Jeg tror HKet bare støtter 533 siden det er det som står på pakken (kjøpte Pcen i deler).

Det ser ut til at jeg kjøper en ny prosessor... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...