neon king Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 tja hva kan være feil vifter står å spinner ca2min etter at pc en er skrudd av katodene lyser litt nederst og det er litt lys i ledene i viftestyringen har en lepont 370watter Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Du har vel ikke noe sånt innstalert?? og du mente vel psu og ikke cpu.. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Mest sannsynlig er det et system som gir strøm en periode. Et slags ettervern som gjør at viftene går og kjøler videre. Det erfaktisken veldig positiv ting. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 mente såkalt psu og ja det skjer bare når pcen har ståt på lenge men jeg har ikke noe sånt ettervern hovedkortet får ikke strøm bare det som er koblet på 4pins 12v fra strømmforsyningen og det får bare litt strøm såvit den ene viften går rundt kan nesten se vifteblarn eller hva det heter gå rundt men hvis det hadde vert noe etter vern ville vell ikke katodene lyst/glødet Lenke til kommentar
klikko Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 hvis du leser på www.3dfxcool.no og ser på strømforsyningene deres, så kan du se at på de psu er det noe som heter " 3 minutter follow-up styring på viftene", det tror jeg er at viftene fortsetter etter at du har skrudd av maskinen... Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 i en strømforsyning er det mange komponenter, blant annet kondensatorer. en el-lytt kondensator på mange tusen mikro farad kan holde på stømmen lenge. tenk det. du tilfører strøm til kondensatoren, den lades opp (en kondensator lager mer fin likespenning, og fjerner rippel og slikt) når du fjerner strømmen, lades kondensatoren ut, noe som resulterer i det du forklarte! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det er nok ikke svaret. I en switchmode PSU brukes ikke så store kondensatorer, de holder ikke spenningen mer enn toppen ett sekund. Men store kondensatorer brukes i lineære PSUer. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Går 5V standby-spenninga ut på molex-kontaktene? Tenkte kanskje hvis du hadde kobla noen vifter innom 5V lederen. Kan vel kanskje høres ut som en blågul overledning? Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Enkelte Hovedkort har støtte for å kjøre viftene ett par minutter etter resten har blitt slått av, for å kjøle ned ting som CPU bedre. Endret 9. februar 2004 av Kaffekoppen Lenke til kommentar
neon king Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 neppe no beskyttelses greier det der det er bare så vidt den ene kabinett viften går det er litt lys nede på noen katoder og litt i lys viftestyringen det er en skummel (ikke så veldig høy) ysysysys lyd i psu en som bare blir høyer og høyer etter som jo mindre spening det blir det skjer bare noen ganger i går trodde jeg hele pc en skulle explodere så jeg trakk ut kontakten og da ble det stille og lysene ble slokket så det kan ikke ha vært noe kondensator greier det er samme kontakt som til dvd-rommen 4pinner med 1gul 1rød og 2svarte ledninger jeg har et asus a7n8x deluxe ge hovedkort Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 hmm.. Ville ha sjekka PSU'en din litt da ja.. teste den på en annen boks, evt også teste en annen PSU i den boksen du har nå... Får du sett om spenninga ut fra PSU ligger på normalt nivå? Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 kom det plutselig eller har det vært hele tiden Lenke til kommentar
neon king Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 kom plutselig for et par tre dager siden pc en har stått av i en mnd så skrudde jeg den på. den sto på i ca 5-6timer og når jeg skrudde den av gikk en av viftene og det var litt lys i viftestyringa på lørdag var den helt normal men på søndag var det rett og slett skummelt i dag har jeg ikke tort og skru den på kan det være skadelig Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Om du ikke har multimeter eller noen annen måte å teste på, ville jeg nok vært forsiktig med å bruke den psu'en jeg også.. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 ok prøvde den igjen nå gikk vifta i ca 30s før den stoppet men det lyste i vift i ca 40s og en katode lyste litt i 45s jo lenger den står på jo verre er det (virker det som) har sendt microplex en mail Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hørest mer og mer ut som om psu'en har fått seg en knekk, en kondensator ellernoe slikt som holder på å ta kvelden. Regner med dette er en garanti jobb om du fortsatt har garanti Lenke til kommentar
neon king Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 den er ca 3mnd har nesten ikke blitt brukt så det er nok garanti sak hvis den er ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå