Gå til innhold

Skjermkort til ca 400kr


all right

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville heller valgt ATI Radeon 9200SE  ;)

Av hvilke grunn? Geforce mx440 er en del bedre på 3dytelse enn radeon kortet, bare fordi du er blitt hjernevaska av folk på forumet her om at radeon er best trenger det ikke være sånn i alle prisklasser. Eller er du rett og slett en radeon fan og ikke klarer å innse at geforce kortet her faktisk slår radeon 9200se i støvlene på 'alt'?

 

Gå for Geforce kortet spør du meg. :yes:

Endret av nag-sinn
Lenke til kommentar
Noen som vett om det beste skjermkortet til ca 400 kr?

du burde slenge inn en 100lapp til så får det 2 eller 3beste kortet i verden når det gjelder Ytelse pr krone. lesste om dette på toms hardware. dette kortet er Sapphire Radeon 9200 64mb (ca 500-550.-kr på komplett). dette gir enormt mye for pengene. jeg har 128mb versjonen av kortet og er svært fornøyd med ytelsen. får ca 9.500 Poeng i 3D mark 2001Se uten noe klokking av det ene eller det andre (xp2400 cpu).

 

og et råd til IKKE KJØP ET SE KORT!. de er så forferdelig dårlige. og går det lite glede får hva du betaler. en av kameratene mine har sapphire Radeon 9200SE 128mb og han får bare ca 4- 4.500 Poeng i 3D mark 2001SE med en Xp2200 cpu.

 

så jeg anbefaler deg på det sterkeste og kjøpe sapphire Radeon 9200 64mb

 

Radeon 9200 vanlig

Lenke til kommentar

Vet at det er ufint å anb. noe som ligger 50% over men ....

 

Se om du finner et FX5200 kort med 128-bits minne til en billig penge (kan fåes til snaue 600) ... dersom dette er et 128-bits kort yter det bedre enn R9200 og da selvf. mye bedre enn R9200SE.

 

Dumt å kjøpe et kort til 400 og betale 160 kr i frakt kanskje (selv om jeg gjorde det selv en gang :blush:)

 

Uansett: Test av budsjettkort

Lenke til kommentar
Radeon 9200 har DirectX 8.1 egenskaper mens GeForce4 MX bare støtter DirectX 7. (Siden GF4MX er en direkte etterkommer av Geforce2)

:yes:

Ja men det du sier blir som at jeg anbefaler et fx5200 kort fordi det har directx9 støtte fremfor et geforce4 ti med directx 8. GEforcemx 440 er uansett et mye bedre kort enn r9200se selv uten directx8 støtte. Får til og med fler poeng i 3dmark2001 se enn 9200se gjør. Så da går directx8 støtten til radeon rett i dass. :cool:

Lenke til kommentar
hvis du finner et gf 3 ti 500 så har du et kort som slår aller fleste gf4 korta. det koster kun 700 kr eller mindre om du finner det det er 128 mb

Ok! Det tviler jeg heller sterkt på.

 

Uansett, du sa du ville ha et billig (400 kroner for for å være eksakt) skjermkort til spilling. Da vil jeg anbefale kortet øverst på listen der:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...ID=6&t=1650&l=2

Altså dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=6&s=pl

 

Da får du med dx9 støtte, og endel bedre ytelse enn foregående GF kort (vil jeg i alle fall tro... :roll: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...