Gå til innhold

cpu blast?


Xticy

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake klokket jeg cpuen min og satt v.core på 2.03,den ble aldri den samme igjen,jeg fikk noen tips om å formatere av en eller annen grunn og har nå gjort det.

resultatet er at windows slutter å svare og vpu recovery klikker vis jeg klokker cpuen.... noen som vet hva jeg har føkka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken CPU har du??

 

2V er etter min menig ALT fro mye, kan godt være du har ødelagt CPU'en.

Jeg har klokket min 2500+ til 3200+ uten å røre volten.

Ja, 2V er ALT for mye! Holder maks et par måneder. Klokk ned cpu til original hastighet, og original spenning, for deretter å installere OS på nytt.

Lenke til kommentar
jeg har lest at folka her kjører med v cora på langt høyere grad.. og dem har kjørt det lenge.. det med vcoren senker levetiden betydelig på cpu og gir ikke merkbare ytelses forskjeller

men hvis man senker levetiden med 10 år så kan man allikevel ha den i mange år..og man sitter ikke med samme dataen så veldig lenge...

Lenke til kommentar
jeg har lest at folka her kjører med v cora på langt høyere grad.. og dem har kjørt det lenge.. det med vcoren senker levetiden betydelig på cpu og gir ikke merkbare ytelses forskjeller.

vis man øker v.core fra standard til 1.9 på en amd,senker man levetiden fra 20 til 17 år,og jeg har ikke planer om å ha denne så lenge.

 

vincentYa:disse har veldig god kjøling,og voltmodder.

 

Zvinx:en amd xp2500

Endret av Xticy
Lenke til kommentar
Hvilken CPU har du??

 

2V er etter min menig ALT fro mye, kan godt være du har ødelagt CPU'en.

Jeg har klokket min 2500+ til 3200+ uten å røre volten.

Ja, 2V er ALT for mye! Holder maks et par måneder. Klokk ned cpu til original hastighet, og original spenning, for deretter å installere OS på nytt.

Så lenge man har god nok kjøling så er ikke 2v så farlig.

Har selv hatt min på 2.1v uten problemer.

Lenke til kommentar

Klokkings-evne varierer jo fra CPU til CPU (tilogmed AMD sine), noen tåler kanskje 2,1V, mens noen bare tåler 1,9V, man må også regne med "spenning-hopp" hvis man har et ustabilt strømnett (eller dårlig PSU), dvs at plutselig kan CPU'en være oppe i 2,2V selv om den står på 2,0V (litt ekstremt tilfelle kanske).

 

HUSK: F.eks en AMD Athlon XP2500+ er laget for å være DØNN STABIL på 1,835 GHz og andre CPU'er på andre hastigheter, så det er ikke sikkert at alle er så heldige med klokkingen som andre.

Lenke til kommentar
jeg har lest at folka her kjører med v cora på langt høyere grad.. og dem har kjørt det lenge.. det med vcoren senker levetiden betydelig på cpu og gir ikke merkbare ytelses forskjeller

er ganske sikker på mer spenning ikke gir noe mer ytelse direkte, men inderekte gjennom mulighet til å kjøre stabilt på en høyere frekvens. hva trodde du?

 

rett meg hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...