Gå til innhold

Datamaskinen vil ikke starte

jostor

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en datamaskin for en kamerat, da jeg var ferdig startet jeg den og det så ut som den fungerte, men diskettstasjonen fungerte ikke, derfor slo jeg den av, koblet fra strømkabelen og åpnet kabinettet. Jeg fant ut at jeg hadde glemt å sette strømkabelen i diskettstasjonen. Jeg satte den i, satte kabinettet sammen og satte i strømkabelen. Da jeg nå presset inn påknappen, var det ingen reaksjon. På hovedkortet er det en LED som lyser når strømkabelen er tilkoblet PSU, denne lyser, men absolutt ingenting skjer nå jeg trykker på startknappen.

Jeg har koblet fra diskettstasjonen uten at det hjalp. Det jeg tror må være feilen er at hovedkortet er defekt, men jeg forstår ikke hvordan det kunne skje.

Hovedkotet er et Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A.

Håper det er noen glupinger som kan hjelpe meg og kameraten min!

På forhånd takk for at dere tar dere tid til å hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lyser på hovedkortet? Det betyr vel kanskje at strømforsyning virker da.. Ingen reaksjon på pcen kan bety at strømforsyningen ikke virker.

Når eg brente mitt første hovedkort ;) så fikk heller ikke jeg noen reaksjon da eg startet...

Har du muligheten til å teste strømforsyningen, isåfall også ram og prosessor på en annen pc?

Lenke til kommentar

Jeg testet strømforsyningen ved å starte den manuelt (kortslutte grønn og svart ledning) den virket fint. Hvis det hadde vært feil på PCU eller RAM hadde det vel vært en reaksjon, PSU hadde startet og hovedkortet hadde meldt en feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...