Smidt Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) har lyst å gjøre det mulig for de besøkende på en nettside jeg skal lage å skifte "skinns". altså forandre fra "blå mode" til "rød mode". vet det har vært topics om dette før her, men visste ikke hva jeg skulle søke på eller hva dette heter. må jeg lage to nesten identiske style sheets, den eneste forskjellen er f.eks. at i det første har jeg blå skrift og i det andre har jeg rød?. problemet er egentlig hvordan jeg skal linke til dette, løses det med php? Endret 9. februar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 http://www.alistapart.com/articles/n4switch/ Husker ikke helt eksakt hvordan den over var, men tror det innebærte litt javascript, men det kan sikkert løses med PHP og, du får lese ALA saken og ta ideer? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 GeekLAN kan endres etter den fargen man vil.. Sjekk koden. Men er det ikke enkelt å bare lage 4 forskjellige hovedsider der hver hovedside linker til hver sin style.css ? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 @ marvil, joda dette er nok en løsning men da har du jo fire forskjellige sider som egentlig er helt make, satser på at det går ann å løse dette med php. skal se på linken til FuLu Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg kan ikke php, men burde det ikke gå med php include?? Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 gjøres best clientside med javascript. Skal mekke sammen en enkel testside for deg. Poster om noen minutter Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 noe som dette? (se bort i fra phpfeilene osv ) har brukt http://www.alistapart.com/articles/n4switch/ Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 takk takk enden, hadde håpet å fikse det med php, men om javascript er tingen så let it be Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) http://fundingsrud.net/lek/alternateStyle.html Stilark: http://fundingsrud.net/lek/red.css http://fundingsrud.net/lek/blue.css Unskyld grusomt rotete og stygg xhtml, men dere skjønner poenget? Dette kan sikker gjøres med php og, da har man fordelen med at man kan beholde stilen uten bruk av cookies, men minuset er mer trafikk og server "slitasje" Fler sider er og en mulighet, men hvem gidder? edit; det jeg skulle fram til her er at det er kjipt å bruke et php kall bare for å skifte stilark, men at det er en fordel å bruke php for å sette neste side til samme stil Endret 7. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 server "slitasje" hehe , det tar på med elektromigrasjon Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 er veldig opptatt av usability og minimalisme over nett Kanskje litt manisk til tider Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 takker enden.. ser på det nå. har lyst å finne ut av php måten og, er ikke helt fortrolig med js (enda). Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 kan sikkert sette opp et forslag i php og hvis du sliter, men det må bli neste uke Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 lurer bare på selve likningen.. vet at det skal være <a href='?side=&tittel=&stil=svart'>Svart</a><br> men "svart" er det en egen css fil eller er det en undersak i stil.css? Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) det blir et eget stilark. Så kjører du <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="<?php echo($svart) ?>" /> elns Endret 7. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 om noen har lyst kunne jeg trengt en litt nærmere forklaring, gjerne en liten enkel eksempelside det skulle vært veldig fint søker selv på google nå da, men det virker veldig innviklet... Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 pokker heller, ser på det nå jeg skulle egentlig sove men... Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) http://fundingsrud.net/lek/alternateStyle.php I linkene har jeg valgt å ikke ikke oppgi side, da jeg liker til samme side, of if-testen serre side til samme dokument når det ikke oppgis Kildekoden får du hente ut selv. edit; ser jeg har gjort et par feil der, men du skjønner sikkert prinsippet. Er egentlig like php n00b som deg Lærte meg dette igår Endret 8. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 skal det holde å linke til css filen som <a href="alternateStyle.php?stil=red" title="Home">red</a> du må vel ha den med i headen og som <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="red.css" title="red"/> men det er jo ikke "plass" til begge der. har sett på koden, men er ikke helt stødig på den enda. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="red.css" title="red"/> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" href="blue.css" title="blue" /> Hvor stylesheet er det som lastes første gangen og alternate stylesheets (så mang du vil) lastes via javascript f.eks. Skal du gjøre det via php så kan du jo bare bruke echo for å skrive ut url til det stilarket du vil bruke. Siden siden lastes på nytt fra servern trenger du ikke oppgi alternate stylesheet Se på koden min (javascript versjonen) Den er veldig basic. Skjønner du det ikke så kan jeg sette meg ned og skrive en fyldig guide til uka Endret 8. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå