kjetiltroan Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 hei, har et par spørsmål ang påsmøring av arctic silver kjølepasta: jeg har rengjort processor og vifte/kjøleribbe med isopropanol som foreslått i goob guiden. deretter smørte jeg på et tynt lag med srctic silver. i artikkelen fikk jeg ikke et godt inntrykk av hvor mye det skulle påsmøres men har smurt på så mye at porene er dekt. hvor mange mm skal tykt skal det være? skal jeg smøre på vifta/kjøleribba og? skal pastaen tørke før jeg setter vifta på processoren? jeg har en amd xp1600+ som ikke er overklokket(1412Mhz/1,78V) men som jeg har har satt ned viftehastigheten på for å få en stillere pc(driver på med musikk). jeg har et chieftek dragon midikabinett med 400w psu, har også et lydkort som avgir mye varme og 1 stk wd400 40Gb og 1 stk wd1000 100Gb harddrive. har også montert inn 2 stk 12DbA 80mm vifter i bakkant av kabinettet, vil det hjelpe mye om jeg monterte inn 2 i front også? harddiskene står rett over hverandre i kabinettet, vil det hjelpe på varmeutviklingen og jeg plasserer diskettstasjonen i mellom dem? jeg regner med at å montere inn de 2 andre viftene i forkant av kabinettet vil hjelpe på dette? 12DbA er jo ikke mye og pc'n er mye stillere nå med 3 vifter enn med bare en pga av at jeg har satt ned farten med en fanmate på hver av de. har også 768 DDR-ram innstallert, avgir de mye varme? ble mye dette, ikke alt passer inn i dette forumet men håper likevel på god hjelp. mvh kjetil Lenke til kommentar
kjetiltroan Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 har 2 tilleggsspørsmål; jeg har sett på mikroplex at de selger støydempende matter spesielt laget til dette kabinettet, hjelper de mye på støyen? har dette mye å si for varmeutviklingen i kabinettet? har 3dfxcool.no lagt inn årene? jeg bestilte først alle de rekvisita beskrevet ovenfor derfra, men fikk de aldri. når jeg prøver å ringe dit får jeg beskjed om at telefonen er stengt for innkommende samtaler og de svarer ikke på epostene jeg har sendt.. bare lurer... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg sendte en mail til 3dfxcool.no i går, og fikk svar i dag tidlig.... De har i alle fall ikke helt stengt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 AS 3 skal ikke påføres i flere millimeter tykt lag, den skal bare fylle opp de små ujevnhetene som i ribbe/core som ellers ikke ville fått termisk kontakt med hverandre. AS skal heller ikke tørke, men kan gjerne trenge et par-tre dager før det funker helt optimalt. Det det er bare å montere og ta i bruk umiddelbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå