hm87 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Jeg har lagt opp apache, php og mysql på maskina, og dette funker fint (fortsatt) Fant en poll i php og skal ha denne på siden min. Bruker SmartFTP for å chmode, slik at det er skrivetilgang på enkelte mapper og filer. Problemet er at disse instillingene ikke blir værende, men isteden skifter tilbake til vanlige rettigheter, og da får jeg ikke opp pollen på sida mi! Funker fint når jeg laster det opp på home, men ikke på webservern min! Noen som vet hva grunnen kan være??? Edit: Feilposta gitt! Jeg kjører windows! Endret 7. februar 2004 av hm87 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Må være FTP-klienten din som setter en viss CHMOD på hver fil den laster opp, slik gFTP i Linux gjør. I options i gFTP kunne jeg skru av dette (tror gFTP satt alle filer til 777 som standard). Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 funker ikke å chmodde i windows Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Er noen andre måter jeg kan endre rettighetene på filene? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) ssh box man chmod edit: og muligesn man chown Endret 8. februar 2004 av xeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå