Gå til innhold

For lav fps i CS

Toset

Anbefalte innlegg

Jeg har satt fps i CS til 85 max, fordi dette er min refreshrate. Oppløsningen er på 1024 og all FSAA er av. Jeg har prøvd med Antistrophic Filter på og av, men ytelsen er omtrent den samme. Men fps holder seg ikke stabil på 85. Dette budre den, for min maskin er mer enn kraftig nok. Hvorfor? Noen som har noen ideer? Den er på 84 når det ikke skjer noe særlig på skjermen, men med engang det er kamper, eller mange spillere på skjermen detter fps helt ned i 50. Hvorfor skjer dette??

Jeg har maskinen som er beskrevet under, og bruker 6025 driverene til Radeon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også samme problem helt til jeg fant ut at jeg hadde glemt og instalere VIA 4-1 (www.viahardware.n) . Jeg har ikke veldig peil, men hvis du har VIA chipset så får du 100 fps etter du har instalert d. Du kan alltids prøve og skru av vertical sync også

Lenke til kommentar

Jeg kjører de nyeste Via 4.37a eller hva de nå heter. Jeg har forresten 1024 oppløsning. Men fremdeles bør den kunne holde seg stabilt på 100, med de delene jeg har. Grafikken i andre spill og programmer er upåklagelig. Jeg får 8564 poeng i 3dMark 2001SE default test. Dette er over gjennomsnittet for mitt system, og derfor mener jeg ytelsen i CS bør være bedre.

Lenke til kommentar

Jeg kjører de nyeste Via 4.37a eller hva de nå heter. Jeg har forresten 1024 oppløsning. Men fremdeles bør den kunne holde seg stabilt på 100, med de delene jeg har. Grafikken i andre spill og programmer er upåklagelig. Jeg får 8564 poeng i 3dMark 2001SE default test. Dette er over gjennomsnittet for mitt system, og derfor mener jeg ytelsen i CS bør være bedre.

Lenke til kommentar

V-sync er av. Men jeg får fortsatt ikke full pott på fps, noe jeg synes jeg burde. Testet igår å lage et spill og se fps her, uten andre spillere. Her greide den konstant 98(max) i alle sammenhenger, også med røykgranater. Men jeg spiller ofte på en server med 32 spillere, og da skjer det endel på skjermen. Da faller fps under max. Jeg vet at dette er flisespikkeri, for det hakker aldri og laveste fps er 50, men det er jo litt merkelig, og det plager meg. Så hvis noen kan hjelpe meg, hadde det vært glimrende. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 21:50, Danny skrev:

radeon suger i opengl!

jeg har 89 fps i cs i 800x600 mens synker ned til 25-30 når den skjer noe,mitt gamle gf2mx kort hadde stabilt 69fps:(

og ja har instalert alle via drivere

BS !

Installer 6043 eller noe, finner dem på forumet til rage3d.com

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 23:45, Rafael skrev:

Quote:

On 2002-03-16 21:50, Danny skrev:

radeon suger i opengl!

jeg har 89 fps i cs i 800x600 mens synker ned til 25-30 når den skjer noe,mitt gamle gf2mx kort hadde stabilt 69fps:(

og ja har instalert alle via drivere

BS !

Installer 6043 eller noe, finner dem på forumet til rage3d.com

jeg har prøvd alle drivere som fins 60.43 bruker jeg nå men noen når PC-en starte er bildet helt til høyre så jeg må justere ned oppløsningen så opp igjen så er den fin.

Lenke til kommentar

Hva om å prøve en liten tur med Direct3D. Hvis du banner skriker når du ser denne posten (fordi _ingen_ bruker D3D og _alle_ bruker OpenGL og det er en grunn til det) så må jeg bare si at jeg er av samme oppfatning som deg. Men jeg tenkte bare for å prøve. Hva med å sjekke hvordan det går i noen andre spill oxo for¨å se om det er CS det er noe galt med.

Lenke til kommentar

[DA]Amethyst: det at han gikk opp i fps etter å ha byttet skjerm er nok ingen vits, det kommer nemlig av at han hadde v_sync ON, noe som tilsier at max_fps ikke kan bli høyere en vertikal frekvens på skjermen.

da han byttet skjerm taklet tydeligvis den nye skjermen høyere vertikal frekvens, ergo ble max_fps høyere!

PS: Neste gang ikke snakk om noe du ikke har peiling om :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 11:08, xthal skrev:

[DA]Amethyst: det at han gikk opp i fps etter å ha byttet skjerm er nok ingen vits, det kommer nemlig av at han hadde v_sync ON, noe som tilsier at max_fps ikke kan bli høyere en vertikal frekvens på skjermen.

da han byttet skjerm taklet tydeligvis den nye skjermen høyere vertikal frekvens, ergo ble max_fps høyere!

PS: Neste gang ikke snakk om noe du ikke har peiling om
:grin:

Veldig godt sagt xthal!!!

Lenke til kommentar

dominizer: du vet at du må ha fps_max 100 og fps_modem 100 for å få 100 fps, det med at fps'en går ned i 50 i smoke er ikke uvanlig, tom. nyeste skjermkortene dropper til 50 i smoke. det er noe bugg med CS.

Lenke til kommentar

Jeg har satt fps_max til 100, jeg kjører Direct 3d og røyk påvirker ikke fps, det er bare de andre spillerene som er i bildet. Jeg får forresten ikke Open-GL til å fungere. Jeg velger 1024 i Open-GL og default driver i CS, men når jeg skal starte spillet går den ut av CS og gir meg en feilmelding: "Written 22, expected 4" tror jeg den sa. Og hvordan kan man bruke Truform? Hvordan slår man det på i CS??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...