Gå til innhold

WD200 og stabilitet

Anbefalte innlegg

Jeg har 2stk WD200 harddisker i min pc.

Problemet er at når de blir ca litt over halvfulle,

så blir data enten korrupt eller så bare forsvinner filene.

Er det noen som har opplevd det samme og finnes det noen "kur" ?

Har forøvrig et Abit IT7 hovedkort hvis det kan være til noen hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en WD200-disk jeg også. (AB-versjonen)

Disken har vært i full bruk i 4 år nå, og jeg har ikke hadd noen som helst problemer med den. (Bortsett fra det vanvittige støynivået som ikke akkurat har blitt bedre med tiden).

Hvis du har problemer så er det vel bare å kjøpe en ny disk. Regner med at både garanti og reklamasjon har gått ut for lengst på de der... (Så får man jo dobbelt så stor lagringskapasitet som to slike for bare 500kr for tiden.. Både raskere og mer stillegående) :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har endel disker i maskinen min og det er bare wd200 diskene jeg har hatt problemer med. Jeg så i Event Viewer at det kom masse warnings og error på disk i dag. Jeg la merke til at det stod hpt374 på error'ane. Er det mulig at det er RAID kontrolleren som ikke takler de?

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem av deg. Jeg for meget ofte feilmeldinger på min WD 200GB disk. Den er ganske ny. Problemet oppstod med én gang.

The file system structure on the disk is corrupt and unusable. Please run the chkdsk utility on the volume G:.

Event Type: Information

Event Source: Winlogon

Event Category: None

Event ID: 1001

Date: 2/7/2004

Time: 7:10:37 PM

User: N/A

Computer: AMD

Description:

Checking file system on G:

The type of the file system is NTFS.

Volume label is WD200-3.

One of your disks needs to be checked for consistency. You

may cancel the disk check, but it is strongly recommended

that you continue.

Windows will now check the disk.

Deleting orphan file record segment 4902.

Deleting orphan file record segment 4903.

Deleting orphan file record segment 4904.

Deleting orphan file record segment 4905.

Deleting orphan file record segment 4906.

Deleting orphan file record segment 4907.

Deleting orphan file record segment 4908.

.. and the list goes on. Formattering hjelper ikke. Operativsystemfeil er det heller ikke.

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar

ok..

NTFS er det tryggeste men også det mest irriterende fil system som brukes pr dag.

Den utnytter plassen bedre men når den klikker klarer den seff å låse enten hele hdd (partisjonen) som feilen inneholder.

Vil du da redde dette så sliter du hardt. Det er svært vanskelig å redde data på hdd som det står at partisjon er korrupt.. den er faktisk mulig å fikse..

Den feilen du har er nok en feil mange opplever.. men kun i windows xp.

Det er nok window som har skylden i dette.. hvordan det løses er jeg ikke sikker på

Lenke til kommentar

Jeg har mine anelser om at det er windows som er syndebukken jeg og.

Fant denne på microsofts sider.

Her er det riktignok snakk om å gå ut av dvalemodus etc. men man skal vel ikke

utelukke at det kansje kan være årsaken til andre ting.

Om patchen virker eller ei vil tiden vise. Synd at det tar så lang tid før man finner slikt ut.

Lenke til kommentar
Den derre "Deleting orphan file record segment XXXX" har jeg og fått noen ganger. Da har det resultert i formatering. All data forsvant eller ble korrupt.

sdhild99: har du disken din på en RAID kontroller?

Ja, jeg har disken min på en RAID-kontroller. Hvordan det?

Falconer:

Beklager, det ble idiotisk langt! Har fikset opp i det nå. Sorry

Jeg har hatt feilmeldinger i både Windows 2000 og XP, med 'eldre' og nye friske installasjoner

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar

notarget: Ville bare nevene at det er wd200 denne tråden handler om, ikke din mye WD2000.

ok..

NTFS er det tryggeste men også det mest irriterende fil system som brukes pr dag.

Den utnytter plassen bedre men når den klikker klarer den seff å låse enten hele hdd (partisjonen) som feilen inneholder.

One or more partitions are using the NTFS file system. Although this file system offers many good features such as encryption, security, and improved reliability, it is often slower than the FAT32 file system. However, we do not advise switching back to FAT32 just to increase disk performance scores.

Denne er hente http://www.pcpitstop.com/ etter at eg testet min pc?

Slikt leser eg flere og flere plasser på internet, eg har winxp på en FAT32 og har aldri opplevd slike problemer som dere beskriver her.

Lenke til kommentar
notarget: Ville bare nevene at det er wd200 denne tråden handler om, ikke din mye WD2000.

ok..

One or more partitions are using the NTFS file system. Although this file system offers many good features such as encryption, security, and improved reliability, it is often slower than the FAT32 file system. However, we do not advise switching back to FAT32 just to increase disk performance scores.

Denne er hente http://www.pcpitstop.com/ etter at eg testet min pc?

Slikt leser eg flere og flere plasser på internet, eg har winxp på en FAT32 og har aldri opplevd slike problemer som dere beskriver her.

nei fordi du har fat32

bruke ntfs og du skjønner det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...