Papirpose Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Nå har jeg endelig tatt første steg mot en idè jeg fikk tidlig på høsten. Har i lang tid hatt noe gammelt stereoutstyr stående i boden, og ettersom min far ikke hadde bruk for alt sammen, har jeg nå en gammel Sony Tapecorder å kose meg med Planen er at en PC skal bygges inn i spilleren uten at eksteriøret forandres i noen særlig grad. Den skal beholde original-looken (men med noen forandringer for stilighets skyld). Har flyttet hele workloggen til web, siden det er mer praktisk. Kommer til å holde denne posten oppdatert NYESTE OPPDATERING: Festing av hovedkort samt. litt dremling både her og der! Prosjekt Tapecorder Oppdatering 05/03/2004 Oppdatering 27/02/2004 Oppdatering 20/02/2004 Oppdatering 14/02/2004 Oppdatering 13/02/2004 Oppdatering 10/02/2004 Oppdatering 07/02/2004 Svært hyggelig at dere viser interesse for prosjektet! Endret 6. mars 2004 av Papirpose Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kult, ser morsomt ut, så klart, en dremel skviser jo seg fram overalt lykke til videre da, mvh BalleMann Lenke til kommentar
taulen Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Dette kan absolutt bli bra, viss du greier å beholde den orginale looken og få det slik at det blir nice og fint, vil nok denne vekke voldsomt med oppmerksomhet på feks. et lan. Gleder meg til å se fortsettelsen. Keep on. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 dette blir bra viss du får plass. korleis skal du løyse eventuelle ventilasjons problem? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Tøffe saker, men det som hadde vært kult er å bruke originalbryterene til feks. viftestyring, powerknapper, ledknapper osv. Også kanskje feste en temp. måler så den gir utslag på metrene som allerede er der. Skal være litt stil over det Men lykke til, dette blir nok bra! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Dere har noenlunde samme tankegang som meg, ser jeg Er endel muligheter for den fronten. Skal lete litt rundt etter informasjon om slike metere og se om jeg finner ut hvordan jeg kan koble dem til diverse. Når det gjelder ventilasjon, er det ærlig talt noe jeg ikke har tenkt så mye på enda. Med den hardwaren som skal sitte der, er ikke temperatur noe voldsomt problem. Tror kanskje jeg skal gjøre det enkelt og feste en vifte i topplokket, i nærheten av CPU-kjøleren. Eventuelt monterer jeg en vifte eller to i sideveggene. Fronten skal det ikke skjæres i, og jeg har planer for det som er der allerede Jeg konstrerer meg i første rekke om å lage noe som er stilig. Ytelse og temperatur kommer litt i annen rekke. Men vi får se om jeg finner på noe lurt Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Ser bra ut detta! Selvfølgelig MÅ det bare bli bra når det er snakk om pussa aluminium! Mmmm....! Jeg ser masse deilige knapper som skal få en masse deilige funksjoner! Kanskje en ide å dissekere et gamelt tastatur for å få alle knappene til å fungere! TIPS: Fikse en Amiga emulator ellerno og en converter fra kasset til paralell ellerno så kunne du ha fyrt opp gamle amigaspill fra kassett! He! He! Eller putte inn en tapestreamer for backup! Jo, dette kan virkelig bli skikkelig bra! Keep on! Audun Endret 9. februar 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 LOOL utrolig genialt! tror dette kan bli sinnsykt bra.. jeg blir stadig overrasket over andres kreativitet tenk så bra å komme på lan med en gammel kasett-spiller *humre* får nok noen rare blikk da ja gleder meg til å se hvordan du har tenkt å montere hardware! lykke til videre! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Fikse en Amiga emulator ellerno og en converter fra kasset til paralell ellerno så kunne du ha fyrt opp gamle amigaspill fra kassett! He! He! Tror du tenker på C64. Det har aldri vært mulig å laste spill på Amiga med kassett. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Genialt. Mange knapper og de lyd grafene kan sikkert brukes til noe. Nå er hw, bedre en før med disse trådene. Og ja alminium er fint. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Fikse en Amiga emulator ellerno og en converter fra kasset til paralell ellerno så kunne du ha fyrt opp gamle amigaspill fra kassett! He! He! Tror du tenker på C64. Det har aldri vært mulig å laste spill på Amiga med kassett. He! He! Seff, ikke helt våken bare! Men hadde jo vert skikkelig gøy det da! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 den ene måleren kunne jo kanskje ha blitt koblet på lydkortet eller no, slik at det ser ut som en forsterkergreie... ser stilig ut det der ja... Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) skal du ha cdrom ol der det kasett greiene er? lykke til!! stilig forresten! EDIT: skrive leif Endret 9. februar 2004 av MADsen Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Stilige saker! Tror jeg skal følge med her framover Lykke til Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Eller bare bruk kassett utakket til en 3,5 floppy? hvis det er plass da... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 eller kanskje bare bruke kasett spilleren som kasettspiller til pc'n.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 ooh, detta kan bli braa!! Prøv å få brukt dei "skjermane" til noke smart da, en LCD skjerm eller to med info om mp3, klokke e.l. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ser ut som et kult prosjekt. Lykke til. Kommer til å følge med fremover :-) Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er jo nesten en skam å ødelegge fullt funksjonable HiFi-greier men vel, la oss ikke bry oss med det akkurat. Jeg sier som de andre at dette kan bli tøft. OG jeg er spent på hva i all verden for fancy greier du skal finne på med kasettspilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå