John Øyvind Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg er litt fortvilet over at det tilsynelatende i dag bare kan kopieres digitalt - med lav kvalitet. Jeg har investert tusener av kroner i dyr optikk og dyre kameraer og vil gjerne ha det BESTE ut av mine negativer. Da må fremkallingen være ANALOG! Er det noen som kjenner til labber som driver med analag fremkalling fremdeles? Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Flere produsenter av fotografisk film leverer fim av høy kvalitet til proffbruk. Dette gjelder også fremkallingsprossessene disse filmene krever. Kodak Gold 200, Ultra 400 og tilsvarende film er laget for massemarkedet og tiltenkt kompaktkameraer som hverken kan eller har krav til å utnytte høykvalitetsoptikk. Både Fuji, Kodak, Agfa osv har proff-produkter hvor du kan tyne maksimalt ut av gode objektiver. Gå for eksempel inn på www.kodak.no og se under "proffsidene" der, så får du info om film og frekallingsprossesser til dine krav og behov. Det er sikkert unødvendig å nevne det, men styr unna film med iso over 100 hvis du ikke har spesielt behov for dette. Jeg har brukt mye iso 25 og 64 og med rett utstyr får du en fantastisk oppløsning, detaljrikdom og fargemetning i bildene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg er litt fortvilet over at det tilsynelatende i dag bare kan kopieres digitalt - med lav kvalitet.Jeg har investert tusener av kroner i dyr optikk og dyre kameraer og vil gjerne ha det BESTE ut av mine negativer. Da må fremkallingen være ANALOG! Er det noen som kjenner til labber som driver med analag fremkalling fremdeles? Fotohuset, Karl Johansgt. 21, Oslo Bruker fortsatt analog maskin med manuell kontroll av alle bildene. Beste papirkvalitet og gode rutiner. Får mye skryt for god bildekvalitet. Lenke til kommentar
coffein Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Du kjøper deg en tank på nettet og fremkaller filmen selv. Så er det opp til deg - fremkaller papirbilder selv, eller scanne og se bilder på 50-tommer skjerm! En scanner kan ta ut detaljer fra et negativ som bare de beste er i stand til å få til på papir, å fremkalle gode papirbilder ern både et håndverk og en kunstart! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Litt nekrotråd på gang? Psst - trådstarter har ikke logget på siden 2006! Lenke til kommentar
coffein Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Mulig det er en grunn til det..... Endret 12. oktober 2010 av coffein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå