LEFZE^ Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg bare lurer på hva som er forskjellen på ADSL og SHDSL? Jeg tror jeg mener å ha hørt at ei (exmpl.) 2mbs shdsl er raskere enn ei 2mbs adsl linje, eller er jeg helt på jorde?? takk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 SHDSL = Symmetric High-speed Digital Subscriber Line ADSL = Assymetric Digital Subscriber Line ved SHDSL så har du for eksempel 2Mbit inn og 2Mbit ut. Altså en symmetrisk linjehastighet.. hehe, håper det "klarnet" litt for deg. Finnes sikkert mye mer info der ute men. Dette er ihvertfall noe Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kort forklart: ADSL = Asymetrisk hastighet, f.eks 1024 Kbs inn og 256 Kbs ut SDSL = Symetrisk hastighet, f.eks 1024 Kbs inn og 1024 Kbs ut Med "inn" og "ut" så mener jeg nedlastningshastighet og opplastningshastighet. Som du ser så egner ADSL seg til vanlige surfing, mens SDSL egner seg for de som har en server (webserver, spillserver, FTP server etc...). Lenke til kommentar
LEFZE^ Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 takk for raskt svar... det klarnet litt mere for meg nå ja... Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ta en Tiitt her. Her finner du alt nyttig det er og vite om SDSL! Lenke til kommentar
gecko Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 SHDSL = Symmetric High-speed Digital Subscriber Line Selv om shdsl er symmetrisk står S'en i forkortelsen faktisk for "Single-pair", ikke for "Symmetric". Altså: SHDSL=Single-pair High-speed Digital Subscriber Line. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå