Gå til innhold

Pc'n restarter og slår seg av i ett...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett ganske irriterende problem.. Når jeg skal spille, f.eks cs, cm03/34, så kommer d opp feilmelding fra windows om at det har skjedd en feil blabla bla..

Send feilmelding eller lukk...

Jeg kan jo **** meg ikke spille noe på maskinen, og ekstra irriterende er d at d er en helt ny maskin som jeg har bygget selv.. Er d noen som har en løsning på dette??

Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kommer opp når jeg spiller cm 03/04 er CM0304.exe has generated errors and needs to close the program. An error log is being created

Og da kan jeg sende inn info til microsoft som jeg har gjort ett par ganger nå... Men d hjelper jo ikke..

D samme skjer i cs. Og da restarter maskinen seg midt i spillet også..

Jeg har formatert maskinen netopp og lagt inn alt som går ann på windowsupdate.com unntatt service pack 1.. Den vil ikke godkjenne produktnøkkelen.. men uansett.. Alle kompisene mine har absolutt ingen problemer når de spiller disse spillene og andre spill...

Hva kan jeg gjøre??

Takker for svar!!

Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke har IRQ konflikter, spesielt med lydkortet.

Filen høres ut som en driverfil til C-media sine lyd"kort"(onboard)

Sjekk enhetsbehandleren og se om lydkort og skjermkort deler samme IRQ. Windows anser ikke alltid dette som et problem, så du må sjekke dette selv.

Lenke til kommentar
Det som kommer opp når jeg spiller cm 03/04 er CM0304.exe has generated errors and needs to close the program. An error log is being created

Og da kan jeg sende inn info til microsoft som jeg har gjort ett par ganger nå... Men d hjelper jo ikke..

D samme skjer i cs. Og da restarter maskinen seg midt i spillet også..

Jeg har formatert maskinen netopp og lagt inn alt som går ann på windowsupdate.com unntatt service pack 1.. Den vil ikke godkjenne produktnøkkelen.. men uansett.. Alle kompisene mine har absolutt ingen problemer når de spiller disse spillene og andre spill...

Hva kan jeg gjøre??

Takker for svar!!

Gå til control panel -> administrative tools -> event viewer

(oversett selv ;) )

Der velger du programmer/applications

I listen der finner du referanser til CM og andre spill som du har lagt inn (feil er merket med rødt). Der står det litt om hvorfor feilen oppstod o.l.

Lenke til kommentar

Feilende program cm0304.exe, versjon 4.1.0.0, feilende modul msvcr71.dll, versjon 7.10.3052.4, feiladresse 0x0001a29a.

Det står d på cm...

D var ett par andre feil også innpå mappen:

Feilende program cm0304.exe, versjon 4.1.0.0, feilende modul msvcr71.dll, versjon 7.10.3052.4, feiladresse 0x0001a299.

Og til slutt:

Feil i minneområdet 76254886.

Hva nå?

Lenke til kommentar
Feilende program cm0304.exe, versjon 4.1.0.0, feilende modul msvcr71.dll, versjon 7.10.3052.4, feiladresse 0x0001a29a.

Det står d på cm...

D var ett par andre feil også innpå mappen:

Feilende program cm0304.exe, versjon 4.1.0.0, feilende modul msvcr71.dll, versjon 7.10.3052.4, feiladresse 0x0001a299.

Og til slutt:

Feil i minneområdet 76254886.

Hva nå?

Kanskje det Swixz skrev kan være noe. Har du et onboard lydkort og et pci? Eller har du brukt den pci porten nærmest agp-porten...?

Lenke til kommentar
Jeg tok ut lydkortet... Men d samme problemet oppsto!

Nå klikker jeg snart!! Hva annet kan jeg gjøre??

Prøv å deaktiver onboard lydkortet i bios og bruk det lydkortet du ikkje brukte tidligere... onboard lydkort er fungerer ikke alltid som de skal..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...