Gå til innhold

Cl50 trådløst + spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har testet Cl50s trådløse kort i spilling på nettet.

Lægger noe sinnsykt hos meg, noen som har samme erfaring?

Har testet med et annet på trådløst kort og da gikk det reint...

Spilt litt American Army online med min cl50 ja, ikke noe problemer med det. Hva basestation har du da? og linje ut?

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Da må du ha ekstremt dårlig signal for at wlanet skal gjøre at det lagger på online spill..(eller forstyrrelser)

Lenke til kommentar

Spilt litt American Army online med min cl50 ja, ikke noe problemer med det. Hva basestation har du da? og linje ut?

Basestasjon: Linksys WRT54G

Linje: 704/128

Hva skal drivere bruker du? Jeg bruker de som fulgte med på cd`n. På windows update finner maskinen nye driver, men den får jeg ikke til å virke. Bruker Win XP

Americas Army har en tendens å lægge hos meg. Har testet det og Bf1942.

Lenke til kommentar

Da må du ha ekstremt dårlig signal for at wlanet skal gjøre at det lagger på online spill..(eller forstyrrelser)

Veksler mellom good og excelent. (75% er det nå)

Sitter ca 5 meter unna basestasjonen..

Lenke til kommentar

Hva skal drivere bruker du? Jeg bruker de som fulgte med på cd`n. På windows update finner maskinen nye driver, men den får jeg ikke til å virke. Bruker Win XP

Hvorfor sjekker du bare ikke speedometer testen på digi f.eks?

får du både ut og inn speed, også linken til den nederlandske testen fra itavisen tester ping og response tid

Lenke til kommentar

Hvorfor sjekker du bare ikke speedometer testen på digi f.eks?

får du både ut og inn speed, også linken til den nederlandske testen fra itavisen tester ping og response tid

Har kjørt test både på itavisen og digi, de viser greit resultat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Lagger som ei kjerring hos meg atm i hvertfall. Visste ikke at andre hadde det problemet. Sitter her på trådløst, skal snart ta en runde cs. Nettverksspill går greit, men online suger.

Lenke til kommentar

Bruker de på cden ja, winupdate bare tullet til har ikke hatt de inne i denne instalasjonen av XP.

Lenke til kommentar
Mr Nielsen: Takk for all hjelp jeg har fått gjennom flere topicer om CL50.

Hva slags kanal bruker du?

Jøss :) Bare Hygelig.

Jeg har 3com basestation, kjører på kanal 8, 128bit Wep, slått av ssid broadkast, slått på mac adresse filtrering.

Noe du kan prøve på er og fjerne en liten hake i winXP oppsettet på følgende sted:

Start->settings->NetworkConnections

Høyreklikk Wankortet->Properties->Wierless networks

marker ditt tråløsenett, sikkert på 2 steder på den siden man bare ta en av de->

trykk Properties/configure(alt etter hvem du valgte)->Autentication

Her skal du ta bort haken på Enable IEEE 802.1x autentication for this network

Så ok til du er tilbake på desktopen :)

Hvis jeg bruker den saken der, mister jeg nettet hver 3 minutt eller noe. Så du kan jo sjekke om denne er på hos deg.

Ellers er det jo mye utstyr som går på samme 2,5GhZ frekvensen, så sjekk at du ikke har noen trådløse telefoner eller liknende som kan forstyre i nærheten av basestationen.

Lenke til kommentar

Fant en annen tråd på Hardware om samme problemer:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204660

Der var det en som hadde funnet en god forklaring på et kjent problem som du kan prøve:

Funnet på BGC.no

Plaget med ustabilt trådløst nettverk ?

av Leif Hauge, teknisk sjef, bg-consult as

Rekkevidde og stabilitet i et trådløst nettverk kan påvirkes av svært mange faktorer. Det er derfor litt vanskelig å forutse hvordan dette vil være i enhver lokasjon. Et viktig tips er å prøve ut kontakten mellom ruter og klientene på kort avstand først, for å se at det fungerer bra før man prøver på lang rekkevidde. Normale forhold burde tilsi en rekkevidde innendørs på rundt 30-50m og ca 200m utendørs.

Av de vanligste spørsmålene på trådløst nettverk, så går mye av det på uriktig installasjon. Windows XP har f.eks. innebygget konfigurasjon av trådløst nettverk, men skal ikke brukes når det trådløse kortet har egen driver og egen programvare. Ved å følge veiledningen vil du kunne sette dette opp riktig, og unngå de fleste problem du kan komme borti.

I tillegg til veiledningens nyttige tips kan følgende også hjelpe på ustabile forbindelser med Windows XP :

1) Gå til Start -> Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Tjenester.

2) Bla deg frem til "Wireless Zero Configuration" og dobbelklikk på denne.

3) På "Oppstartstype" velger du "Deaktivert" og trykker "Stopp" på linjen under.

4) Installer det trådløse nettverkskortet på nytt, problemet skal da være fikset.

Denne tjenesten vil gjøre at Windows kan forsøke å benytte en innebygget driver for trådløst nettverk fremfor den riktige driveren til kortet, noe som kan gjøre forbindelsen ustabil.

Av andre ting som påvirker rekkevidde og stabilitet så kan det nevnes trådløse telefon som sender signaler i samme frekvensområde. Murstein, bly, bølgeblikk, glass, vann og strømkabler er også mulige elementer som kan fortstyrre.

I tilfeller der signalene blir forstyrret av andre elementer vil det kunne forsøkes å endre kanal for frekvensområdet som benyttes. Det finnes 13 kanaler å velge mellom, ved bruk av en Access Point eller ruter vil kanalen styres fra denne.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...