Gå til innhold

Problemer med CD-ROM.. ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gammel og gammel.. Er 9 måneder kanskje .. og ikke brukt så mye egentlig .. Er en 52x24x48x CD-R/CD-RW komponenet dette her..

 

Vil helst unngå å formatere.. en ting til som er kanskje verdt å si er at vanligvis når du ikke har en cd i cd-romen så pleier det å komme opp feil melding, men jeg kommer inn i vinduet, men den viser bare ingen filer.. Er noe fundamentalt galt :p

Endret av Strider16
Lenke til kommentar

Velkjent problem, som rett slett er mulig og fixe ved en kjapp slagserie i kabinett sia, for så og reb00te maskin.. Men det har du vel allerede prøvd :p , hos meg skjedde dette hele tida, dersom jeg hadde brukt dvd-spilleren før cdRom.. Et utrolig plagsomt fenomen foresten.. :roll:

Lenke til kommentar
Jada .. har tatt et par omganger med pcen for så å restarte men det ser ikke ut som windows gidder å lese cd'en :p

Windows gidder å lese cd platen din, det er ikke windows som er feilen, men han som sitter foran skjermen, hehe.

Nei du fra spøk til problemet. Har du skjekket alle kablene, har du siste versjon av nero, firmware + resten av systemet ditt.

Så var det en som nevnte daemon tools, oppdater det eller prøv å fjerne det.

Lenke til kommentar

Lastet ned ny firmware og da gjorde situasjonen det litt annerledes.. nå sier windows at jeg ikke har noen cd i, men det har jeg jo.. så tok jeg ut og inn cd'en og jeg fikk det samme problemet som jeg haddde heeeelt på starten igjen.. Prøve IDE-kablene nå kanskje..

Endret av Strider16
Lenke til kommentar

Okey... nå har jeg oppdatert firmware, avinstallert og installert cd-romen på nytt, av-installert daemon tools, tatt ut ide kabler og satt inn igjen, men ingenting funker.. Det kan være laserhodet, så jeg kan jo prøve en rense-cd.. Men har dere noen andre forslag eller.. ? Vil helst unngå å formatere for å legge inn operativsystemet på nytt.. Tar så lang tid, så det gidder jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...