Strider16 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Vell jeg setter inn en cd i cd-rommen og i følge windows er det ingenting på cd'en.. Skjer det samme når jeg skal brenne i nero.. Nero sier bare at jeg ikke har en cd i cd-rommen, men det er jeg da.. Noen som har opplevd lignnende? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har du en gammel cd-rom? Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan være at det har kommet støv eller annet belegg på laserhodet. Kan prøve med en rense CD. IKKE bruk vaskefilla. hehe ...da blir ikke CD-spillern så veldig mye eldre Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Gammel og gammel.. Er 9 måneder kanskje .. og ikke brukt så mye egentlig .. Er en 52x24x48x CD-R/CD-RW komponenet dette her.. Vil helst unngå å formatere.. en ting til som er kanskje verdt å si er at vanligvis når du ikke har en cd i cd-romen så pleier det å komme opp feil melding, men jeg kommer inn i vinduet, men den viser bare ingen filer.. Er noe fundamentalt galt Endret 7. februar 2004 av Strider16 Lenke til kommentar
implex Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Velkjent problem, som rett slett er mulig og fixe ved en kjapp slagserie i kabinett sia, for så og reb00te maskin.. Men det har du vel allerede prøvd , hos meg skjedde dette hele tida, dersom jeg hadde brukt dvd-spilleren før cdRom.. Et utrolig plagsomt fenomen foresten.. Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Tipper dere bruker Deamon Tools... Tror den virtuelle stasjonen kan f.... opp. Hadde samme problem men når jeg avinstallerte det gikk det fint som snus Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Jada .. har tatt et par omganger med pcen for så å restarte men det ser ikke ut som windows gidder å lese cd'en Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Helt riktig .. Bruker daemon tools.. skal teste å avinstallere jeg Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jada .. har tatt et par omganger med pcen for så å restarte men det ser ikke ut som windows gidder å lese cd'en Windows gidder å lese cd platen din, det er ikke windows som er feilen, men han som sitter foran skjermen, hehe. Nei du fra spøk til problemet. Har du skjekket alle kablene, har du siste versjon av nero, firmware + resten av systemet ditt. Så var det en som nevnte daemon tools, oppdater det eller prøv å fjerne det. Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Har prøvd fjerne Daemon Tools, og reinstalla nero.. ingenting funker.. FInnes det nye drivere ute å går for Asus sine cd-rw- romer eller?? Er vell plug-and-play det.. ? Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 noe INGEn nevner.. ta og skjekk alle pinsa der ide kabelen skal inn.. står ikke alle i vil ikke alt fungere som det skal lykke til Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Lastet ned ny firmware og da gjorde situasjonen det litt annerledes.. nå sier windows at jeg ikke har noen cd i, men det har jeg jo.. så tok jeg ut og inn cd'en og jeg fikk det samme problemet som jeg haddde heeeelt på starten igjen.. Prøve IDE-kablene nå kanskje.. Endret 8. februar 2004 av Strider16 Lenke til kommentar
Strider16 Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Okey... nå har jeg oppdatert firmware, avinstallert og installert cd-romen på nytt, av-installert daemon tools, tatt ut ide kabler og satt inn igjen, men ingenting funker.. Det kan være laserhodet, så jeg kan jo prøve en rense-cd.. Men har dere noen andre forslag eller.. ? Vil helst unngå å formatere for å legge inn operativsystemet på nytt.. Tar så lang tid, så det gidder jeg ikke Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 det jeg ment skjekk at alle pins for cd rommen får kontakt med ide kabelen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Strider16: Har du andre optiske enheter som du kan prøve, misstenker at cd-rom'en din er kaputt. Om du har en du kan låne, kobbler du den på samme ide kabel som du bruker nå. Da teste du 3 ting på en gang, kabelen, kontrolleren, og den du låner. Virker det da, ja da er det mestsannsynlig at du har en kaputt cd-rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå