ZoLaMont Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hei, som topic sier, så lurer jeg på om noen der ute har tips om et simpelt program med enkelt brukergrensesnitt. Man bør få opp en liste med alle pc'ene i nettverket/ arbeidsgruppen. Der man bare kan merke de man vil sende en beskjed til , og så sende.. Vi er omlag 15 pc'er som kjører litt forskjellige windows baserte os. (98, 2000, og xp). På forhånd takk! Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Vel, har du prøvd winpopup? Det er innebygd i windows faktisk... Endret 7. februar 2004 av vehitman Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hva med å sette opp en liten IRC-server på en av maskina og bruke vanlige irc-klienter for å kommunisere? http://www.tucows.com/circ95.html er en plass å begynne. Lenke til kommentar
zero_time Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 LAN Chat Enterprise, men dersom du tenker på noe enklere, så er jo winpopup helt greit. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Vel, har du prøvd winpopup? Det er innebygd i windows faktisk... Winpoupup ja. Men fyren skal ha et program som er kompatible med både Windows 98 og XP/2000. Og så vidt så jeg vet så funker ikke winpopup i NT-baserte OS'er (les Win2k/XP). Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jeg støtter IRCd ideén til B|Real. bruker selv en IRCd på de lanene jeg drar på. http://sourceforge.net/ er ett fint sted å finne ircd servere (søk etter windows ircd) jeg bruker selv BewareIRCd, den er knøtt liten, enkel i bruk og er freeware Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Takk for svar! Vi har faktisk lokal IRC server oppe, men jeg tenkte på noe enklere B|real har rett Winpopup funker ikke så veldig godt i xp, og 2000. Jeg tenkte på noe alla winpopup, men som passer for alle OS.. Lan chat enterprise, hvordan ser det ut? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) prøv vypress chat 1.9 det har vi brukt nå vi har mekka store lan. funker veldig bra, litt som msn messenger men litt meir avansert kanskje... last ned på download.com : download funker på alle OS, men du må passe på at alle har samme nettverksnavn, som MSHOME f.eks edit: ligner mer på mirc når eg tenker meg om, berre at det er for nettverk, vypress messenger er mer som msn messenger. vypress Endret 7. februar 2004 av eXpanium Lenke til kommentar
JonasGab Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) net hail.. det duger og har "dugd" lenge! det er egentlig laget for NT men dewt duger til xp og 2000 også! Endret 7. februar 2004 av JonasGab Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 winpopup kan kommunisere med 'Net send' og 'messenger' servicen i 2k og xp. Eller så er et lite og greit program ponychat, http://www.freedownloadscenter.com/Network.../Pony_Chat.html Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Yak! er et program... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 vi brukte et på skolen for å jukse på økonomi-eksamen LANchat hette det, det funka VELDIG bra. Bare synd all trafikk bl logget og overvåket Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hvor finner du Winpopup?` er stor netsend fan Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 gå til kommand prompt skriv: net send <maskinnavn> <melding> enklere får det ikke blitt.. om et år kan jeg kanskje mekke et sånt program, må bare lære meg å programere først.. hehe.. kan også skrive net send * <melding> da sender du meldingen til hele arbeidsgruppen du er i Lenke til kommentar
texaco Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 joa.. men skal man kommuniserer med net send kan det bli temmelig døyt i lengden... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 hva med et jabberoppsett? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 joa.. men skal man kommuniserer med net send kan det bli temmelig døyt i lengden... nja...er ikke så slitsomt og trykke WinKey+R og skrive 'net send comp hei'(for å sende beskjeden 'hei' til maskinen som heter comp). Men seff, det er ikke noe chatteprogram. Alt spørs på bruken. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 vi brukte et på skolen for å jukse på økonomi-eksamen LANchat hette det, det funka VELDIG bra. Bare synd all trafikk bl logget og overvåket Hehe, tidi Hva skjedde da? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) hmm det er ikke et program hvor man kan snakke med hverandre når man er i LAN? EDIT: tryklefi Endret 8. februar 2004 av Tho®¿ Lenke til kommentar
opticus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 hvorfor ikke bruke noe stemmebasert, lyd.. snakke sammen. som feks teamspeak.. det er jo genialt slipper og skrive tilogmed.. også kan man sende med "net send" om man ikke får tak i den personen man skal si noe til.. evt msn messenger da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå