Quijote Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg holder på å montere min nykjøpte datamaskin. Det er den første gangen jeg gjør dette alene, og har begrensa kunnskaper om det. Mitt første spørsmål: Kablene fra kabinettet som skal i ene hjørnet på hovedkortet, derblant LED-greine; f.eks. POWR.LED som har to kabler, en grønn og en svart. Hvilken er positiv og hvilken er den negative?. Jeg veit jeg kan bruke prøve og feile metoden, men her er det så hyggelige folk inne på forumet. Spøsmål nr 2, som var det jeg egentlig lurte på: På hovedkortet mitt er det tre "Vifte-koblere" (av mangel på et bedre ord... som sagt, mitt data-terminologiske-repertoar er ikke av dei største). CPU-FAN1 CHA_FAN1 PWR_FAN1 Den siste, PWR_FAN1, er det denne jeg kobler kabelen far strømforsyningen?. Den passer fint, og består av en gul, og en svart kabel. Eller er denne til noe helt annet?. Den enorme mengden kabler er litt forvirrendes.... Men, på forhånd takk dersom noen har noe å si.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) det må du bare finne ut selv tror jeg, må nesten vite hvilken hovedkort osv du har, men se lit etter i manualen til HK'et, så ser du hvor ting skal sitte edit: ja den gule og svarte skal til hovedkortet og den kalles for en 3pins molex. Endret 7. februar 2004 av ballemann Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ned i hjørnet kan du prøve og feile, på led kablene lyser det ikke om du kobler feil + og -, power kablene funker uansett. Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Den siste, PWR_FAN1, er det denne jeg kobler kabelen far strømforsyningen?. Den passer fint, og består av en gul, og en svart kabel. Eller er denne til noe helt annet?. Den enorme mengden kabler er litt forvirrendes.... Den ledningen fra strømforsyingen (PSU) er for å kunne ha telling på viften inni PSU'en. Men på Chieftech opplevde en kompis av meg at den bare gjorde at PSU-vifta gikk på full hastighet hele tiden, istedenfor å justere seg selv etter temperaturen. Ergo, ble det mere støy..... Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 3pin molex ja... hadde det på tungen... Takker for svar... jeg får gå for prøve-feile metoden for LED kablene da... Og så får jeg holde et øye åpent for om strømfors.viften går på fullt. Takker.. (var det ikkje det jeg sa?, hyggelige folk...) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (var det ikkje det jeg sa?, hyggelige folk...) hyggelige spørsmål, hyggelige svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå