jalme Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har akkurat installert Fedora Core. Ved første gangs oppstart krever den et brukernavn og passord. Den godkjenner ikke mitt forslag, og jeg har under installasjonen kun laget et rootpassord. Ellers var det ikke spørsmål om brukernavn under installasjonen. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Logg inn som root og lag en bruker. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg syns tydelig å huske at jeg fikk sp.m. om brukernavn under installasjonen.... hmm.... jaja..... logge inn med root:rootpassord skal i hvert fall funke ja... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 når du får opp grub, trykk a og skriv et 1 tall.. så lager du enn ny bruker v.h.a. adduser eller endrer passordet på brukeren du allerede har lagt til med passwd <bruker> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 hvis alt er fucka kan du gjøre slik: få fatt i en linux boot-disk. monter alle partisjonene i en mappe, og chroot til denne. kose seg. du er nå inne med *root* på denne maskinen. men det virker som om du bare må logge inn med root, og legge til brukere. systeminstillinger->brukere og grupper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå