Gå til innhold

Skifta fra Win98 til WinXP Prof. Edt

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har innstallert Windows XP Profesional på en litt eldre Compaq PC. Jeg bruker å koble på TV'en med et scart-adapter, også koble fra PC til adapteret med en overgangskabel (husker ikke helt hva den heter, s-video til ett eller annet tror jeg) og det gikk helt fint med Win98, fikk fram farger og alt. Nå når jeg innstalerte WinXP, får jeg ikke til å skifte over til TV-skjermen uten å trekke ut PC-skjermen (før kunne jeg ha begge koblet til og velge hvilken jeg ville bruke), og når jeg får fram bilde på TV-skjermen, er det svart-hvitt.

Jeg har sjekka hvilket grafikkort jeg har, og tror jeg har et S3 Savage 4 kort, eller noe i den duren. Sjekka etter oppdateringer til driveren, men fant ikke noe som hjalp.. :no:

På Win98 brukte jeg å skifte fra PC-skjerm til TV ved å gå innpå

Egenskaper for skjerm --> innstillinger --> avansert --> S3 skjerm (eller lignende), også kunne jeg skifte fra CRT til TV enkelt og greit. På XP finner jeg ikke denne menyen, eller valgmuligheten... Finnes det andre måter å gå fram for å få fram (farge)bilde på TV-skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et eller annet sted i driverne så skal det gå ann å endre fra s-video til composite signaler, når du gjør dette så skal det bli farger.

Hvis du ikke finner det så er det bare å krysse fingrene for at tv støtter s-video og gå inn i instillingene å si at du bruker s-video.

Husk det kan være motsatt på begge punkter også

Lenke til kommentar

Det er en ganske gammel TV, så jeg tror ikke jeg kan endre noen innstillinger på den ang. s-video.

Har du noen anelse om hvor jeg kan endre signalene fra s-video til compsitt inne på XP? Jeg har vært innpå egenskaper for skjerm, innstillinger osv. og sjekka ganske grundig etter den minste ting som kan være til hjelp...

Noen ideer på hvor jeg kan ordne det? Finnes det tredjeparts programmer som kan gjøre det? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...