tor_erik Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Halla! Har nettopp kjøpt en ny DSL-router som skal fordele ADSL-linjen vår over to pcer. Problemet er at den ikke vil bli installert på min pc, eller på min pappa's pc. Jeg har Win XP, han har Win 98. Den eneste driveren som finnes til routeren er en som de kaller for "original". Insalleren begynner, går et stykke, men så begynner den å trøble... Den finner f.eks. ikke routeren s, som er tilkoblet. Her er navnet på routeren: Belkin 4-port Cable/DSL Gateway Router F5D5231-4 Noen som vært borti dette? Kan nevne at jeg nettopp har hatt elektriker her i ca. 5 timer som ikke skjønte noen ting... EDIT: Prod. nummer Endret 7. februar 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Halla!Har nettopp kjøpt en ny DSL-router som skal fordele ADSL-linjen vår over to pcer. Problemet er at den ikke vil bli installert på min pc, eller på min pappa's pc. Jeg har Win XP, han har Win 98. Den eneste driveren som finnes til routeren er en som de kaller for "original". Insalleren begynner, går et stykke, men så begynner den å trøble... Du skal ikke trenge noen driver til den, har du forbindelse mellom maskinene og routeren? Har du satt opp maskinene til og aldri slå et nummer og fjernet proxyoppsettet i Ie? Lenke til kommentar
Redlight Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Hjalp en kompis å sette opp den rutern for ikke så lenge siden. Den medfølgende programvaren for å sette opp rutern er ikke bra, fikk feilmld når den ble kjørt. Bruk nettleseren og konfigurer dette manuellt, ip 192.168.1.1, sett opp pppoe tilkobling med brukernavn og passord. Aktiver DHCP på rutern og maskinene som skal på nett gjennom den setter du til å motta ip adresse automatisk. Endret 7. februar 2004 av Redlight Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Takker, Redlight! Tenkte på å prøve den der altenative måten, men den så j... vanskelig ut. Nå skal jeg i alle fall prøve! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå